Jak długi opis pokazuje Google w wynikach wyszukiwania

Warto zwrócić uwagę na stary wpis na blogu Google, który pojawił się trzy lata temu.

Nie wiem, czy zwróciliście na to uwagę, że Google potrafi pokazać więcej niż 140-kilka znaków w wynikach wyszukiwania?

Taka sytuacja będzie miała miejsce wtedy, gdy uztkownik wpisze zapytanie składające się z większej ilości słów niż trzy.

When you enter a longer query, with more than three words, regular-length snippets may not give you enough information and context. In these situations, we now increase the number of lines in the snippet to provide more information and show more of the words you typed in the context of the page.

Poniżej przykład z życia wzięty

 

Długośc tekstu w wynikach wyszukiwania

 

Jak widać, tekst jest znacznie dłuższy niż normalnie – dokładnie 305 znaków.

Przykład z cytowanego wpisu na blogu Google

 

Długość opisów w Google w SERPach

Dłuższy tekst sprawia, że wpisując złożone zapytanie dotyczące, jak na blogu nachylenia osi Ziemi oraz jej odległości od Słońca, możemy liczyć na to, że wynik pokaże nam w opisie wszystkie informacje, których szukaliśmy, a nie tylko kontekst dla wpisanych w Google słów – abyśmy mieli pewność, że dany wynik zawiera poszukiwane informacje.

Suppose you were looking for information about Earth’s rotation around the sun, and specifically wanted to know about its tilt and distance from the sun. So you type all of that into Google: [earth’s rotation axis tilt and distance from sun]. A normal-length snippet wouldn’t be able to show you the context for all of those words, but with longer snippets you can be sure that the first result covers all those topics. In addition, the extra line of snippets for the third result shows the word „sun” in context, suggesting that the page doesn’t talk about Earth’s distance from the sun:

W trzecim przypadku, jak widzimy, standardowe dwie linie byłyby niewystarczające – w trzeciej zaś widzimy, że wynik będzie słońcu – czyli powinniśmy tam znaleźć odpowiedź na nasze pytanie.

Kolejny powód, aby tworzyć wartościowe strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *