Wyskakujące okienka zalazły za skórę wielu internautom – mówiąc szczerze nie znam osoby, która by je lubiała. W tym kontekście warto zobaczyć, co odpowiedział Matt na pytanie związane z wpływem po-up’ów na pozycje w SERPach.
„Na naszej stronie zrezygnowaliśmy z okienek wyskakujących, uznając, że nie są one dobrze postrzegane przez użytkowników, ale później zauważyliśmy, że ilość stron na wizytę oraz pozycja stronyw rankingu … spadły. Pytanie brzmi: Czy Google nagradza/karze za używanie na stronie okienek wyskakujących – mniej lub bardziej pośrednio?”
Jak odpowiada Matt, według jego najnowszej wiedzy na ten temat, Google ani nie karze, ani nie nagradza, w jakikolwiek sposób w wynikach wyszukiwania stron używających pop-up’ów. Użytkownicy (w tym i on sam) jednak ich nie lubią, więc spadek może być spowodowany tym, że nie linkują już oni do strony (z powodu po-up’ów) albo wychodzą z założenia, że strona w związku z posiadaniem opo-up’ów (lub under-up’ów) jest o niskiej zawartości merytorycznej i … informują swoich znajomych, aby na nią nie wchodzić. To sprawia, że spada liczba odwiedzających, a co za tym idzie (jeden z elementów wpływających na SERPy) także i pozycja w rankingu.
Jednak, jak jeszcze raz podkreśla Matt, pomimo tego, że nie zna każdej osoby z działu Search Quality, ani każdej rzeczy, którą się zajmują osoby w dziale Search Quality, okienka wyskakujące nie mają wpływu na ranking. CHOCIAŻ, jak przyznaje Matt, jest wiele próśb o to, aby w przyszłości tak było …