Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jako wsparcie Johna pojawiła się Mariya Moeva 🙂
Po jakim czasie od napisania prośby o ponowne rozpatrzenie (nienaturalne linki) widać poprawę?
Zmiany są widoczne powoli – cały proces „odświeżania linków” zajmuje najczęściej 3 tygodnie/miesiąc.
Czy widoczna zmiana jest szybka – czy tez pozycje strony poprawiają się stopniowo?
Zmiany widzimy stopniowo – strona odzyskuje pozycje „styp by step”.
Najlepsze wskazówki pod kątem SEO na nowy rok?
Zwłaszcza dla nowej strony – znajdźmy odbiorców. Zastanówmy się, do kogo ma być ona skierowana, a później pozostanie nam już tylko „tylko spełnić” ich oczekiwania. Na pewno treść jest tutaj bardzo ważna.
Indeksowanie wyników wyszukiwania – jak to w końcu z tym jest?
Jeżeli powstałe w wyniku tego procesu strony są niskiej jakości – nie muszą się pojawiać w SERPach, albo Google je obniży algorytmicznie. Filtr może na stronę zostać nałożony, „jak algorytm sobie nie poradzi” – tzn. będzie pokazywał wyniki wyszukiwania w SERPach, mimo, że jakość tych wyników będzie (z punktu widzenia Google) kiepska.
PR nie jest ważnym elementem rankingowym – to co nim jest?
Dobra strona „załatwia sprawę” – wtedy nie ma powodu martwić się o wszystkie kilkaset czynników.
Jak firma SEO ma odpowiedzieć Klientowi na pytanie: „Ile linków miesięcznie dostanę za X dolarów?”
„Czy chcą linki, czy chcą sprzedawać usługi/towary?” – w pełni John potwierdził moje podejście do tego tematu. Ludzie za bardzo „napalają się na linki”, zostawiając swoje strony „na pastwę losu” – zaniedbane, niezoptymalizowane. Niekiedy prawie że chce się płakać…
Czy mamy mieć strony o lepszej jakości niż konkurencja, czy „lepszą zgodnie ze Wskazówkami Google”?
Dziwię się zawsze, jak padnie takie pytanie… Są wskazówki, jak budować dobre strony – i ich trzeba się trzymać. Mało tego – każdy właściciel firmy powinien OBSEROWOWAĆ codziennie to, co robi konkurencja. Biznes, też w obrębie SEO, rządzi się prostą zasadą: „wyróżnij się alb zgiń”.
Kiedy piszemy prośbę o ponowne rozpatrzenie dla nowej domeny kupionej z „przeszłością”?
Jak coś jest na niej, jakaś treść.
Świetne pytanie, ponieważ często słyszę o tym, że ktoś kupuje domenę, nic nie niej nie stawia, i dziwi się, że prośba nie skutkuje pojawieniem się strony w Google.
Czy można kupić domenę i zrobić 301 od razu, bez pisania wniosku o ponowne rozpatrzenie?
Nie, ponieważ wtedy przechodzą na przekierowaną domenę stare zaszłości domeny przekierowywanej – nie zawsze są to tylko te dobre. Na stronie mógł być np. filtr – i przekierowanie 301 może zaszkodzić, jak nie poinformujemy Google o tym, że jesteśmy nowym właścicielem.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BHkh_pno9_U[/youtube]
Kiedy skorzystać z sitemapy dla swojej strony?
Jak to jest mała, średnia strona, z treścią, która nie jest często uaktualniana – wystarczy ją tylko dobrze polinkować wewnętrznie. Skąd wiedzieć, że system sobie radzi? Poprzez Narzędzia, obserwując „Statystyki indeksowania”
Prawda czy fałsz: Im dłuższy tekst na stronie, tym wyższa jej pozycja w SERPach
Wszystko zależy od jakości tekstu – nie ma czegoś takiego, jak optymalna długość tekstu.
Czy przejście strony na nowy adres (domena) przenosi karę z nowej domeny na starą?
Jak nowa domena ma Pingwina za linki – to jak najbardziej.
If we have duplicate titles on pages, Google tends to take some words from the content of the page and use in the title. What are the criteria which make Google pick specific words?
„Interesujące pytanie”. Google stara się pokazać Title dopasowane do zapytania wpisanego przez użytkownika.
Z moich obserwacji – można mieć unikalne Title, ale Google i tak może zmienić – np. jak zapytanie wpisane do Google będzie dotyczyło nazwy firmy
Czy Google oferuje „gdzieś” możliwość statystyk związanych z pojawianiem się rich snippets w SERPach?
Nie – zasugerowałem rozszerzenie działu w NDW 🙂
Ile „uwagi” poświęca Googlebot na daną stronę?
Zależy to od wielu czynników – autorytet, wielkość strony. Jak za bardzo Googlebot obciąża serwer (bo jest on słaby) i webmaster obawia się, że może to „położyć maszynę” to można nakazać poprzez Narzędzia robotowi, aby mniej obciążał serwer. Google utrzymuje, że jest w stanie „dopasować się” do parametrów serwera.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K0dgBNwDKU0[/youtube]
Jak macie pytania na następny HO – pamiętajcie o ich zadawaniu na przeznaczonej do tego stronie (z menu można wybrać inne możliwe terminy) lub wpisaniu ich po polsku w komentarzu do tego wpisu. Wtedy ja się nimi zajmę i postaram się uzyskać odpowiedź na poruszane w nich kwestie.
A ja mam myślę że ciekawe pytanie do Johna odnośnie google+ (częściowo autorship)
póki co autorship się nie liczy;
Załóżmy jednak sytuację że prowadzę sobie 2 blogi – jeden o pracy (pozycjonerski), drugi hobbystycznie o sporcie który lubię.
Jestem jedną osobą i link autorski mam w jednym i drugim blogu do mojego konta na google+.
Nie chcę jednak by treści które publikuję się przenikały (po co narciarzowi informacja o SEO).
Czy jest jakiś sposób by publikować jako ja treści dla wielu dziedzin, które kumulatywnie będą się zliczały na moje konto, niejako z dwóch „subkont” (osobne dla SEO , osobne dla hobby) czy też muszę założyć 2 osobne profile siebie i budować wszystko od zera?
Kamil, zadaj to pytanie sam 🙂 – jest krótkie pole na jego opisanie; ewentualnie możesz napisać je w skróconej wersji, a jak John zapyta „What do you mean” – rozwinąć 🙂
Przyznam, że nie słyszałem na razie o podobnej sytuacji, jak Twoja – ja nie zamierzałbym rozdzielać profili.
Nie uważasz, że strona Google+ byłaby tutaj najlepszym rozwiązaniem?
Tu chyba masz blad: „przenosi karę z nowej domeny na starą”
Chodziło o karę, która wczesniej była nałożona na nową domenę, którą teraz zakupiliśmy – i z której robimy 301 na starą domene – czyli aktualnie wykorzystywaną 🙂