Strona z przedrostkiem www jest dla Google innym adresem niż ten sam url, ale BEZ www. Jak poinformował na Forum Google Matt Cutts system wysyła powiadomienia do obydwu adresów naszej strony – zarówno Z www, jak i BEZ www.
Cel takiego działania – uniknięcie sytuacji, w której właściciel strony, po zweryfikowaniu w Narzędziach tylko jednego adresu, „przegapi” komunikat systemowy od Google.
We wanted to avoid the case where a site owner verifies www.example.com and then misses out on a message about example.com. So when we send a message about example.com, we typically send it to the verified owners for both example.com and www.example.com, just so a site owner doesn’t miss out on getting a message.
Wprawdzie w większości przypadków adres z www i bez www to te same adresy
example.com and www.example.com are different hostnames and technically could be different sites, but in practice they’re almost always the same.
jednak Google woli „dmuchać na zimne”. I bardzo dobrze.
Ciekawy jestem tylko, czy w sytuacji, jak zostanie wybrana preferowana wersja serwisu (z lub bez www) Google także będzie wysyłać dwa komunikaty. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi 🙂
Cześć Koledzy,
mam problem. Od niedawna pozycjonuję swoją stronę internetową. Szło mi całkiem nieźle do momentu wejścia na top 10. I tu się zaczynają schody. Frazy,ktore zaczęły wchodzić w top 5, top3 zaczęły łączyć się z wynikami w mapkach. Efekt jest taki,że jestem np. na pozycji B w mapach, a strona znika z wyników organicznych. Jak pozycja spada poniżej np. F , mam wynik organiczny ok 13-14. Poszperałem trochę na forach i zauważyłem ,że to dosyć spotykane zjawisko. PODOBNO, można sobie z tym poradzić na dwa różne sposoby. Usunąć wpis z google places, lub zmienić w google maps stronę główną w profilu, na podstronę. Dzięki tej drugiej opcji można uzyskać podwojone wyniki. Co więcej…od kilku dni mam włączoną reklamę adwords. Odnotowuję też małe spadki w pozycjach. Wyczytałem,że adwords właśnie tak wpływa na czołowe wyniki, czyt. top10, co koliduje z opinią marketingowców google, którzy sugerują łączenie kampanii sponsorowanych z pozycjami top 10, by podwoić powierzchnię reklamową. W efekcie, pojęcia nie mam co jest białe,co czarne, kolorów już dawno nie rozróżniam. Postanowiłem jedynie zamienić w profilu map stronę główną na podstronę. Dokonałem tego kilka dni temu,ale do tej pory, robociki nie wprowadziły zmiany. Co Wy na to…? Dodam,że wsparłem się WPKAT 500 , co nie przyniosło efektu. Możliwe ,że strona jest kiepska?
Pracuję nad http://www.baltic-development.pl , z frazami remonty szczecin, kafelkowanie szczecin, malowanie szczecin i inne branżowe.
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie ew. wskazówki i poświęcony czas.
jest wątek na PiO odnośnie wp-katów – osoby, które je używają często notują spadki pozycji obecnie.