Spis treści
Niedawno Google wprowadziło dwa nowe tagi „autorskie”: author oraz me. Cel – wskazanie wyszukiwarce, kto jest autorem treści publikowanych np. na blogach. Jak je włąściwie używać? Posłużę się przykładem swojego bloga.
Tag author
Jeżeli chcemy, aby Google „potraktowało mnie” w taki sposób
tzn. aby w wynikach wyszukiwania wyświetliło się zdjęcie z naszego profilu Google jako autora wpisu, musimy wdrożyć na swoim blogu dwie rzeczy.
Po pierwsze – tworzymy w serwisie stronę poświęconą autorowi wpisów.
Po drugie – w postach, które samodzielnie redagujemy, musimy dodać informację o autorze wraz z linkiem do stworzonej przez nas strony o autorze, np Autor: <a rel=”author” href=”https://blog.seo-profi.pl/o-blogu/”>Sebastian Miśniakiewicz</a> – przykład widoczny jest na blogu zaraz za datą wpisu.
Tag me
Bardzo ważne w kontekście tagów „author” oraz „me” jest to, że tagu „author” możemy użyć tylko wtedy, gdy piszemy artykuły w serwisie, w którym istnieje nasza „profilowa strona”.
Coraz częściej zdarza się, że piszemy nie tylko na swoim blogu, ale także i innych stronach. Nie możemy wtedy użyć także i tam „author” – i właśnie w takich sytuacjach, gdy chcemy wskazać „skąd jest autor” użyjemy „me”. Czyli gdybym chciał pisać nie tylko u siebie, ale i na blogu ABC, wówczas musiałbym użyć tam następującego zapisu: <a rel=”me” href=”https://blog.seo-profi.pl/o-blogu/”>Więcej o Sebastianie </a>
Oczywiście należy jeszcze poinformować Google o tym, że w/w dwaj autorzy to jedna i ta sama osoba. W tym celu na stronie https://blog.seo-profi.pl/o-blogu/ należy umieścić stosowną informację o tym, że jestem redaktorem także i w innym serwisie: Sebastian pisze także dla <a rel=”me” href=”http://example.com/autorzy/Sebastian”>Co piszczy w SEO</a>. „Me” wskazuje Google, że osoba przedstawiona na obydwu stronach: ttp://blog.seo-profi.pl/o-blogu/ oraz http://example.com/autorzy/Sebastian to jedna i ta sama osoba.