Duplicate content w sklepie internetowym – kiedy występuje i jak go unikać

Ciekawy wpis pojawił się jakiś czas temu na kanale WebMasterHelp, a dotyczy on sytuacji tzw. duplicate content w przypadku sklepów internetowych.

Pytanie, na które odpowiada Matt brzmi: „Jeżeli mamy w sklepie stronę o produkcie, a następnie stronę o tym samym produkcie, ale przeznaczonym na sprzedaż, to czy powinniśmy zablokować taką stronę dla wyszukiwarki?”

Jeżeli jest to jedynie jedna strona, i ma ona pomóc użytkownikom w poruszaniu się po sklepie – nie ma nic w tym złego. W końcu strony tworzymy dla użytkowników. Jeżeli jednak mamy 500 stron produktowych i 500 stron sprzedażowych, gdzie te drugie różnią się jedynie  w 2% zawartości od pierwszych – należy rozważyć zablokowanie części z nich dla robotów wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *