Dlaczego Google nie wyszukuje strony?

Spis treści

  1. Dlaczego strona spada w Google
  2. Powody, dla których strona spadła w Google
  3. Strona jest nowa
  4. Brak treści na stronie
  5. Niskiej jakości treść
  6. Witryna została zhakowana
  7. Problem z serwerem
  8. Na stronę nałożono filtr/bana
  9. Strona długo się ładuje
  10. Blokada przed indeksowaniem
  11. Blokada z poziomu serwera
  12. Błędny tag kanoniczny
  13. Strona nie zwraca nagłówka 200
  14. Title pusty/źle uzupełniony
  15. Brak słów kluczowych
  16. Strona typu Onepage
  17. Cloaking
  18. Czasem tak się po prostu dzieje

Dlaczego strona spada w Google

Pytanie o to, dlaczego mojej strony nie ma w Google, bardzo często jest zadawane np. na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że w większości przypadków zawodzą braki znajomości Wskazówek dla Webmasterów oraz teoretycznie drobne, ale bardzo brzemienne w skutkach błędy w budowie strony – lub w jej promocji.

Mało osób wie, że

  • chwilowy spadek strony w wynikach wyszukiwania, nawet o 200 pozycji (!), jest normalnym wahaniem pozycji strony w SERPach i nie należy od razu się martwić tym faktem.
  • jeszcze mniej osób jest świadomych tego, że pozycje, na których rankuje nasza strona dla tej samej frazy mogą się różnić także i dla różnych pór dnia czy roku, w zależności od zainteresowania danym tematem w Google (np. jeżeli więcej osób będzie poszukiwało informacji o kredytach hipotecznych w ciągu dnia, strona gorzej zoptymalizowana, z mniejszą ilością backlinków, może zajmować wyższe pozycje w nocy, niż w dzień).
  • a już mało kto, że dla branży mocno sezonowych, jak Sylwester, strona rankować może przez cały praktycznie rok daleko w Google, aby wspiąć się na wyżyny wtedy, kiedy trzeba.

Google od dawna zalecało, aby przyczyn spadków dopiero po pewnym okresie – w 2010 roku mówiło o 7-10 dniach, zalecało się nawet, aby zacząć martwić się dopiero wtedy, gdy po dwóch tygodniach strona nie wróciła na wcześniejsze pozycje. Od tego czasu jednak wiele się zmieniło – dzisiaj zalecam analizę spadku widoczności od razu.

Powody, dla których strona spadła w Google

Przyjmy się najczęstszym powodom, dla których występuje całkowity brak strony firmy w Google (lub ma miejsce tylko pewien spadek jej widoczności)

Strona jest nowa

Strona firmy niewidoczna w Google to złą informacja dla jej właściciela. Właściciele serwisów muszą być świadomi jednak faktu, że Internet nie działa na zasadzie on/off.

Aby serwis był widoczny w Google musi istnieć od pewnego czasu. Jest to logiczna kolej rzeczy – dlaczego wyszukiwarka ma wyświetlać Twoją nową witrynę, a nie strony, które istnieją od lat i mozolnie zapracowały na swoją widoczność?

Brak treści na stronie

Dużo osób nie chce/potrafi zrozumieć, że Google jest tak „skonstruowane”, aby zwracane odpowiedzi w wynikach wyszukiwania były ściśle skorelowane z zapytaniami, jakie wpisują osoby szukające odpowiedzi na dany temat. Zapytania zaś będą wtedy zwracać naszą stronę, jeżeli … będzie się na niej znajdowała treść, która jest/zawiera w sobie odpowiedź na owe zapytanie. Z tym problemem ciężko radzą sobie takie branże jak np. fotografii ślubnej, gdzie jak nigdzie chyba nadal częstym sposobem wzbogacania strony w treść jest jej … ukrywanie.

Decydując się na opublikowanie strony w Internecie zadbajmy też o to, aby nie było w niej stron „W Budowie” – dla Google jest to wskazówka, że witryna nie została dokończona, a co za tym idzie nie powinna wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania

Niskiej jakości treść

Odwrotna sytuacja do opisanej powyżej – czasy, kiedy liczyło się ile razu mamy na stronie dane słowo kluczowe (im częściej, tym byliśmy wyżej w Google) minęły już dawno bezpowrotnie. Dzisiaj strony z niskiej jakością treścią nawet jak dostaną się do indeksu, to z reguły szybko są z niego albo usuwane, albo spychane na najniższe pozycje w wyszukiwarce.

Niskiej jakości treści to też treści skopiowane z innych serwisów – serwis, który bazuje na przedrukach materiałów (lub też po prostu kopiuje z innych serwisów znajdujące się tam treści) też nie znajdzie uznania w oczach wyszukiwarki.

Witryna została zhakowana

Często spotykana sytuacja, w której strona staje się niewidoczna w Google. Usunięcie skutków zhakowania wymaga znajomości nie tylko webmasterki, ale i zagadnień serwerowych (programy skanujące nie wykryją wszystkich problemów, tylko dogłębna znajomość tematu oraz analiza logów serwera potrafi wykryć drogę, którą haker włamał się na stronę i dokonał na witrynie modyfikacji)

Problem z serwerem

Niestabilny serwer może bardzo negatywnie wpłynąć na widoczność strony w Google – zobacz case study

Na stronę nałożono filtr/bana

Złamanie Wskazówek dla Webmasterów może spowodować częściowy lub całkowity spadek widoczności w wyszukiwarce lub całkowite usunięcie strony z SERPów

Na samym początku warto sprawdzić, czy na serwis został nałożony ban czy filtr. Sprawdzenia dokonujemy za pomocą komendy site:domena, gdzie w miejsce „domena” wpisujemy adres www strony, którą chcemy sprawdzić, np. site:mojastrona.pl – brak jakiegokolwiek wyniku oznacza, że strona została zbanowana (albo jest ustawiona blokada przed indeksowaniem), a jeżeli komenda site zwraca wyniki to możemy mieć do czynienia z filtrem ręcznym lub algorytmicznym.

Jeżeli mamy do czynienia z filtrem ręcznym (stosowna informacja w Search Console w sekcji Działania Ręczne) musimy najpierw usunąć problem, po czym napisać w odpowiedni sposób prośbę o ponowne rozpatrzenie, w której króko i zwięźle piszemy CO zostało poprawione i DLACZEGO plus musimy wyrazić OBIETNICĘ POPRAWY (tak, tak, to ważne – pamiętać też należy, że jak szybko po raz kolejny złamiemy Wskażówki dla Webmasterów to Google potraktuje nas jak recydywistę i proces odkręcania całej sytuacji zajmie znacznie więcej czasu)

Jeżeli mamy do czynienia z filtrem ręcznym algorytmicznym (brak informacji w Search Console w sekcji Działania Ręczne) to mamy większy problem, ponieważ musimy domyślić się, w czym leży problem, a następnie cierpliwie czekać na reakcję algorytmu (a ta potrafi być odwleczona w czasie o długie miesiące).

Strona długo się ładuje

Długi czas ładowania, trwający na podstawie moich obserwacji powyżej kilkunastu sekund, zwiększa algorytmicznie prawdopodobieństwo wyindeksowania jej (przy 20 sekundach prawdopodobieństwo wynosi prawie 100%)

Blokada przed indeksowaniem

Sprawdź, czy w sekcji meta robots nie ma zapisu „noindex” (najczęściej występującego z nofollow)

meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”

oraz  czy w pliku robots.txt nie ma reguły

User-agent: *
Disallow: /

W przypadku CMSa, np. WordPressa, sprawdzamy, czy witryna nie została zablokowana z poziomu CMSa

Bardzo często po wdrożeniu webmasterzy zapominają zmienić te ustawienia, a właściciele stron dziwią się, że po poprawkach strona zniknęła z wyników wyszukiwania

Blokada z poziomu serwera

Rzadka sytuacja, ale możliwa – provider, np. w związku z włamaniem na naszą stronę, może zablokować jej wyświetlanie w wyszukiwarce

Błędny tag kanoniczny

Zdarza się, że wdrażanie przez webmasterów tagu kanonicznego polega na wstawieniu wszędzie odwołania do strony głównej. Tag kanoniczny jest tylko wskazówką dla Google i w wielu sytuacjach roboty mogą go zignorować, jak widzą błędną implementację. Jednak równie często, zwłaszcza dla nowej witryny, skutkuje to wyindeksowaniem danej podstrony.

Bardzo wyraźnie pokazuje to jedna z dyskusji na Forum Pomocy Google dla Webmasterów

Strona oparta na WordPressie, zawierająca stronę główną, dwie podstrony (kontakt i polityka prywatności) oraz 8 podstron z wpisami. Generalnie wszystko jest już widoczne w Google, prócz podstrony Kontakt, którą utworzyłem 2 czerwca. Od tego czasu chyba już 2 razy pojawiła się w wynikach wyszukiwania i zaraz potem znikała. Google Search Console pokazuje, że podstrona ta jest przesłana i zaindeksowana. Dlaczego więc bawi się w chowanego w wynikach?

Usunięcie problemu powinno szybko przywrócić stronę kontakt do indeksu

Strona nie zwraca nagłówka 200

Sytuacja, w której strona zniknęła z Google, występuje również w sytuacji, w której nie jest ona poprawnie skonfigurowana z poziomu serwera.  W każdej sytuacji, kiedy użytkownik (a co za tym idzie także i robot wyszukiwarki) wchodzi na stronę, serwer zwraca kod odpowiedzi 200 – i jest to oczekiwane działanie.

Zwracanie kodów z grupy 4XX (nie znaleziono) lub 5XX (problemy z serwerem) powodują, że witryna (lub podstrona) zostaje wyindeksowana z wyszukiwarki

Title pusty/źle uzupełniony

O ile keywords i description nie liczą się dla Google przy ustalaniu rankingu stron, o tyle Title jest nadal istotne. W nim musimy zawrzeć to, o czym jest nasza strona, unikając jednak przesadnego upychania w nim słów kluczowych. Zły przykład: Nowoczesne auta, nowoczesne auta sportowe, auta sportowe używane. Dobry: Nowoczesne używane auta sportowe. Google nie daje się już tak nabierać jak kiedyś na powtórzenia.

Nadal jednak zdarzają się strony, które mają w sobie m.in. Strona Główna – i nawet Google potrafi „dać ciała” 🙂 – kiedyś taka sytuacja spotkała stronę główną programu Adsense.

Jak widać taki błąd nawet Google może się przytrafić 🙂

Brak słów kluczowych

Google nie domyśli się, że strona jest o samochodach sportowych, jeżeli mu o tym nie powiemy. Już wielokrotnie widziałem sytuacje, gdzie sama optymalizacja strony potrafiła podnieść ją wysoko w SERPach. Chociażby dlatego, że strona była od roku pozycjonowana – tylko firma SEO nie zadała sobie trudu jej optymalizacji 🙂

Dzisiaj Google potrafi wyświetlić stronę np. zakładu kamieniarskiego na frazę „kamieniarz”, w sytuacji, gdy nie ma w witrynie (ani w anchorach linków, które do niej prowadzą) słowa „kamieniarz”, ale gdy nie opiszemy na stronie czym zajmuje się zakład kamieniarski to możemy zapomnieć o wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Jak wybrać właściwe słowa kluczowe? Chociażby zobaczyć co szukają ludzie w Sieci korzystając z Narzędzia Propozycji Słów Kluczowych Google. To, w połączeniu z analizą konkurencji i własnymi przemyśleniami, będzie stanowiło już dobry punkt wyjściowy do wybrania odpowiedniego zestawu fraz, pod które strona będzie musiała być pozycjonowana.

Strona typu Onepage

Google coraz bardziej preferuje logiczny układ serwisu. Tak jak my chcemy umieć poruszać się po stronie w sposób, który umożliwia nam szybkie znalezienie informacji, tak i roboty bardziej przypiszą danej frazie tematyczną podstronę serwisu niż stronę główna, na której jest „wszystko i nic”. Dodatkowa korzyść jest taka, że przy dobrze zoptymalizowanym serwisie jest szansa na to, aby zająć nawet 4 z 10 miejsc na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zapomnijmy jednak o tym, jeżeli strona nie posiada właściwej struktury.

Stronę główną wykorzystajmy do „zajawek” informacji o produktach, które wcześniej podzielimy na grupy – np. dealer samochodowy zamiast umieszczać 46 rodzajów aut powinien podzielić je np. na osobowe, dostawcze i ciężarowe, wstawiając też boksy, w których przedstawi np. ostatnio wprowadzone modele na rynek i/lub najczęściej wybierane przez klientów itp itd. Wrzucenie wszystkiego na jedną stronę nie ułatwi z pewnością życia potencjalnym klientom.

Cloaking

Cloaking to serwowanie robotowi innej zawartości strony niż użytkownikowi.

Najlepiej to sprawdzić empirycznie – po prostu wejść na daną stronę, po czym użyć narzędzia „Pobierz jako Google” i porównać obie wersje (i od razu zobaczymy „tony tekstu czy linków wewnętrznych” :).

Czasem tak się po prostu dzieje

Zacytowany powód Google wymienia na stronach Pomocy 🙂

Strona została pominięta w indeksie z zupełnie błahego powodu. (Zasoby internetu są ogromne i nie jesteśmy w stanie dotrzeć do każdej strony, chociaż bardzo się staramy).

Rozwiązanie problemu:

PS

Wpis został utworzony 23 sierpnia 2011 roku, edytowano go 07 lipca 2018

Edycja polegała na dodaniu nowych kwestii – mimo upływu 7 lat od opublikowania pierwszej wersji artykułu, poruszone wówczas kwestie są w dalszym ciągu aktualne, co pokazuje, że algorytm, z punktu widzenia jakości, wcale się nie zmienił PLUS, że w dalszym ciągu popełniamy te same błędy tworząc/promując strony internetowe.

58 komentarzy do “Dlaczego Google nie wyszukuje strony?

    1. Poważnie? Miałem pewne opory, ale często pojawiają się o to pytania, więc …. Dzięki – chce się pisać dzięki takiemu wsparciu 🙂

    2. jeden z lepszym? serio? totalnie do bani -.- poza tym co oficjalnie podane. Nikt mądry tego nie napisał, tylko przepisał własnymi słowami z tego co moze w 5 minut nauczyć się każdy;/ Wielotne bzdury. Moja www zoptymalizowana na maxxa schema, czas ładowania, GPS na mobile 84 pkt istnieje od 8 lat. Strona konkurencji czas ładowania 40 sekund! GPS na mobile 2 pkt – brak jakichkolwiek backlinków – brak jakiejkolwiek „wartościowej treści” poza tym, że coś jest czymś i pochodzi z czegoś i to coś pochodzi z czego innego. U mnie na www jasno wyjaśnione. Konkurencja TOP1, ja TOP5 na dane słowo kluczowe. Konkurencja tandetny WordPress z kilkoma włamami na koncie już i hostingiem współdzielonym, moja na prywatnym serwerze z IP bez historii. Autor niech lepiej się douczy niż powiela to, co jest w każdym wpisie tego typu bo pojęcia nie ma o SEO -.-

      1. 5 minut? 🙂
        Opisany przypadek tylko pokazuje, jak bardzo jest to złożone – i lepiej, zamiast się unosić, poświęcić więcej niż owe 5 minut na wyjaśnienie sytuacji.
        Skoro w Google można być na TOP1 BEZ FRAZY na stronie (ba, bez frazy w kodzie), to co się dziwisz, że są wyżej od Ciebie? Sztuczna inteligencja swoje robi – więc sugeruję przyłożyć się do pracy, bo SEO nie robi się, raz jeszcze to napiszę, w 5 minut 🙂
        PS
        I jeszcze proszę popatrzyć, na datę komentarza – plus wziąć pod uwagę, że wpis od 10 lat uległ znacznemu rozbudowaniu 🙂

  1. Bardzo dobry artykuł. Przydatny i może być naprawdę przydatne. Myślę że wielu ludzi ma kłopot z faktem iż google nie pokazuje strony internetowej.

    1. @Kalisto – sądzisz, że pozwolę na przemycenie reklamy o meblach biurowych? Daj spokój 🙂

  2. Swietny artykul, niestety nie rozwiazuje mojego problemu. Stworzylam sklep internetowy przez webnode, niestety nie wyswietla sie
    on w ogole, nie mam pojecia co jest nie tak. Webnode twierdzi ze sie wyswietla ale ja nie znajduje po przejrzeniu pierwszych 15 stron wynikow google wiec raczej go nie ma. Nie moge edytowac oczywiscie kodu strony 🙁 co moge jeszcze zrobic?

    1. Bez adresu strony ani ruch – nie mam szklanej kuli 🙂
      Moge się domyślac, że wyświetla się np. na … 16 stronie w Google.
      Przyczyn jednak może być wiele – lekarzo nie potrafi określić choroby bez widzenia pacjenta 🙂

  3. Przydały mi się bardzo treści zawarte w artykule, będę zaglądać 🙂 pozdrawiam

  4. A ja mam dziwaczny problem. Kiedy wpisuję frazę w google w formie pojedynczego słowa, nic się nie wyświetla (przejrzałam wszystkie 50 stron) 😉 . Natomiast jeśli dodam inne słowo, np miasto, albo „tanio” wówczas jest dość wysoko w wynikach (4-5 strona, strona działa dopiero kilka dni).

    Generalnie żadnego flasha, a dużo treści. Niewidocznymi literami dodane również są słowa kluczowe na każdej stronie, które zawierają wiele powtórzeń słowa kluczowego – czy to może mieć związek??

    Czy wiesz, co może być przyczyną? Byłabym niezmiernie wdzięczna! 🙂

  5. witam. Mam problem ze Swoją stroną. Strona funkcjonuje od dość nie dawna, pojawiają się pierwsze posty, ale są daleko w wyszukiwarce. Wydaje mi się, że robię wszystko zgodnie z SEO. Pojawia się również problem tego rodzaju, że jeden post wyszukiwany jest jako post, a drugiego znajduje tylko w kategorii. np. Post „jesienna chandra” – znajduje po frazie. zaś post „najlepsza kawa” – znajduje jako katalog „odżywianie”. Proszę o radę pozdawiam.
    http://www.behealthylady.pl

    1. No cóż – to młoda strona, ma mało wpisów, a niektóre kategorie są puste.
      Jak wytrwasz przez pół roku z dodawaniem wpisów tak jeden dziennie to zobaczysz, jak to wtedy będzie wyglądało 🙂

  6. Witam, bardzo pomocny artykuł. Mam pytanie, moja strona wyświetla się na samej górze 🙂 ale jej opis zawiera zdania z moich wpisów na blogu, a nie samego opisu strony. Mam trzy zakładki na stronie a pod adresem zamiast etykiet podstron pokazują się tematy(słowa) z bloga… jak mogę sobie z tym poradzić? Będę wdzięczna za pomoc.

    1. Hej Sara
      Google, jak uzna, że zapytanie, jakie kieruje do wyszukiwarki internauta, dotyczy fragmentu ze strony, a nie zawartości tagu meta description, to wyświetla ów opis, a nie zawartość tagu.
      Możesz spóbować doszlifować zawartość jednak tagu – np. jeżeli jest to strona konkretnej oferty skup się na niej, a nie na ogólnym zapisie, jak masz stronę kontakt – to samo itp.
      Dodam, że nie masz co się przejmować obecną sytuacją – nie masz na nią wpływu :); lepiej wykorzystaj czas i zamiast myśleć „o opisie” pomyśl nad nowym wpisem na blogu 🙂

  7. Witam. Po przeczytaniu niezliczonej ilości stron, z których niewiele się dowiedziałam postanowiłam napisać w nadziei, że Pan mi pomoże 🙂 Opiszę pokrótce mój problem. Prowadzę od ok. 1,5 roku stronę na facebooku; ok. 2 tygodnie temu zmieniłam nieznacznie adres tej strony dodając do adresu jeden wyraz. Od tego momentu wyszukiwarka google wyszukuje tę stronę jeszcze pod starym adresem (choć strona zaczyna już zanikać w wynikach wyszukiwania), a po próbie wejścia na tę stronę (ze starym adresem) wyświetla się informacja, że strona jest niedostępna, co jest zrozumiałe po zmianie adresu. Stronę z nowym adresem zgłosiłam do google w celu zaindeksowania. Tak też się stało, gdyż po sprawdzeniu strony komunikatem: site:nazwastrony, jest wszystko ok. Problem polega na tym, że google w ogóle „nie widzi” tej strony po zmianie adresu. I teraz mam pytanie, jaka jest szansa, że strona znowu będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, a może po prostu musi upłynąć więcej czasu, aby google „przestawiło” tę stronę na facebooku ze starego adresu na nowy? Dodam, że po wpisaniu nowego adresu w całości w pasku wyszukiwania strona otwiera się bez problemu. Będę wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź. Pozdrawiam.

    1. No cóż, nie zastosowałaś przekierowania 301, aby poinformować Google, że pod starym adresem już nic nie ma – i stąd tak się dzieje.
      Niestety, jak ktoś teraz wejdzie na Twój stary adres to zobaczy komunikat o braku strony – a to znaczy, że moim zdaniem nie nastawiałbym się na szybki powrót strony na wysokie pozycje

      1. Dziękuję za odpowiedź. Czytałam wcześniej o przekierowaniu 301, tylko nie bardzo wiedziałam jak się do tego zabrać, czyli co i gdzie należałoby wpisać, żeby wszystko działało poprawnie. Teraz pewnie jest już na to za późno. Pozostaje mi chyba tylko czekać, aż stara strona zniknie z wyników wyszukiwania i pojawi się nowa – nie liczę nawet na to, że będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, ale że w ogóle będzie widoczna : -)

        1. Jak napisałem nie kojarzę takiej opcji w Facebooku – no ale nie zmieniałem adresu swojej strony, więc nie będę się „wymądrzał”.
          Poszukaj w pomocy jednak Facebooka, czy aby nie można tego w jakiś sposób załatwić 🙂

          1. Póki co nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na facebooku na mój problem. Chyba na razie muszę uzbroić się w cierpliwość, może za jakiś czas (jak stara strona zniknie z wyszukiwarki) strona pojawi się w wynikach wyszukiwania, chociażby na 40 stronie 🙂 Dziękuję za zainteresowanie moim problemem, pozdrawiam 🙂

  8. Witam. Ja mam nieco inny problem. Założyłem jakiś czas temu strone ( w kreatorze). wszystko jest OK. Strona wyświetla się w wynikach różnie na różne frazy. Kiedy sprawdziłem ją w Ahfres okazało się że ma tzw. duplicat content. I rzeczywiście. Z podanego linku wchodze na stronę główną, ale kiedy wejdę głębiej na inne strony i chcę do strony głównej wrócić to wracam do jej kopii. Czyli wchodzę na ww.example.com a wracam na ww.example.com/xxxxx. W zwiazku z tym mam dwa pytania : 1. Czy to bardzo źle, że tak jest i 2. Czy mozna to jakoś usunąć.
    Dziękuje i pozdrawiam.

    1. Hej.
      Trzeba popatrzyć się na ustawienia kreatora – aby to usunąć trzeba byłoby wstawić np. tag kanoniczny – niektóre kreatory na to pozwalają.
      Ale to już zależy od CMSa, którym dysponujesz …
      Tragedii jednak nie ma – wiele stron ma tego rodzaju niedopatrzenia; Google za to nie każe – no, może trochę niższą pozycją, ponieważ Pagerank musi ulec rozmyciu na większą ilość stron. Ale ile wynoi to „trochę” to nie pytaj, ponieważ nikt nie wie 🙂
      Co to za kreator?
      Sebastian

  9. Ciekawy artykuł, lecz od dłuższego czasu staram się zaksięgować stronę w google, przeczytałem wiele, pisałem do google, aby sprawdzić czy strona miała jakiś konflikt, wyjaśniłem sytuacje lecz nadal nie mogę nic zrobić w tej sprawie. Panie Sebastianie liczę na pomoc 🙂

  10. Kilka dni temu dodałem stronę e-kalambury.pl do indexu google ale nie wyświetla się nawet w pierwszych 10 stronach przy wpisaniu e-kalambury już nie wspominając o haśle samo kalambury. Mam kilka innych stron i jakoś nie pamiętam żeby były z tym aż takie problemy. Co może być przyczyną i co robic?

    1. Co robić?
      Pracować – ludzie latami budują markę, nie osiągniesz w kilka dni tego, co innym zajęło lata czy miesiące: aby osiągnąć sukces musisz przeznaczyć na stronę godziny pracy czy analiz – danych, konkurencji itp 🙂
      Powodzenia !

  11. Witam,
    Mam pytanie, zlecilam zrobienie i wypozycjonowanie mojej strony jednej z firm. strone podpieli do domeny na poczatku stycznia, natomiast w polowi stycznia zaczeli ją pozycjonowac. Bardzo martwi mnie fakt ze strona w ogole nie pojawia sie w google mimo ze jest cala uzupelniona. Na moje pytanie kiedy strona pojawi sie w google, firma ta odpowiedziala ze trwa to max 2 miesiace. I powiedziano mi ze pojawi sie strona wtedy kiedy sie wypozycjonuje. Czy to prawda? dlaczego strona nie moze sie pojawic wczesniej ?

    1. Witam.
      Sporo niewiadomych – często właściciele stron chcą od razu np. być wysoko na konkurencyjne frazy – a to jest niemożliwe dla nowych stron.
      Nie znając adresu można gdybać – pasowałoby popatrzyć na stronę 🙂

    2. Moja strona, którą opisałem kilka odpowiedzi wyżej już się pojawia w google, wystarczyło kilka linków i wysłanie takich rzeczy jak mapa strony i prośba o ponowne zaindeksowanie strony głównej wraz z podstronami. Na szczyt wyników w krótkim czasie nie ma co liczyć, ale pzy sprawnym zarządzaniu strona powinna pojawić się w google już po kilku dniach od dodania

  12. Witam również mam problem i proszę o radę dwa dni temu założyłem stronę na facebooku , i mój problem jest następujący , jak wpisuje w wyszukiwarkę google , nazwę mojej strony nic nie wyskakuje , jednak jeżeli , wpiszę w wyszukiwarkę dokładny adres to już mnie przekierowuje na stronę , co moze być przyczyną tego ze niema jej w wyszukiwarce ?

  13. Witam, chciałabym prosić o pomoc, bo już opadam z sił i nadziei.
    Założyłam blog na wordpress rok temu, regularnie dodaję wpisy od miesiąca – czytam o seo i nic już nie rozumiem.
    Czy to jest normalne, że w google po wpisaniu adresu strony widać tylko nazwę bloga i jednozdaniowy post dodany przed rokiem i że nie ma tam nic co świadczyłoby o jakiejkolwiek aktywności od tego czasu?
    Nic, zero wyników nawet po przepisaniu tytułów i dodaniu nazwy: zero.
    Blog jest zweryfikowany w google i bing metatagami (od miesiąca), nie jest „ukryty” w opcjach bloga.

    Mogę sobie spokojnie pisać dalej, bo wszystko jest w porządku, a google zacznie mnie zauważać po jakimś (jakim?) czasie, czy coś robię źle i bez względu na ilość i jakość wpisów nadal pozostanę niewidoczna?

    1. Oj, trudno odpowiedzieć bez znajomości strony.
      Trzeba byłoby ją przeanalizować na spokojnie – na pewnie nie „w formie komentarza”
      PS
      Strona ma rok,a wpisy są dopiero od miesiąca? Powiem tak – za krótko to wszystko trwa aby widzieć jakieś wyraźne efekty …

  14. Witam, proszę o pomoc w wyeliminowaniu ewentualnych problemów dot. mojej strony. Uprzedzam, że wszystko robię jako całkowity laik w tych tematach 🙁 Strona zrobiona jest przez kreator. W google opanowałam już kilka kroków, które kazali zrobić. Nadal niestety jest problem ze znalezieniem strony w wyszukiwarce. Nie dodałam w googlach mapy strony, bo nie mam pojęcia jak to zrobić. Mam stworzoną mapę, dodana do pliku robots.txt. Nie mam jednak pojęcia jak ją dodać, bo wyskakuje mi błąd „Mapa witryny wydaje się być stroną HTML. Zamiast tego należy użyć obsługiwanego formatu mapy witryny”. Problem dotyczy strony http://www.abakuspodatki.bydgoszcz.pl
    Będę wdzięczna za wszelką pomoc:)

  15. Witam, mam pytanie odnośnie wyszukiwania danego artykułu na mojej stronie po wpisanej frazie – tagu w wyszukiwarce google. Wpisałem tag związany z artykułem na mojej stronie w google, szukam, patrzę i znalazłem ją na 3 stronie google, ALE przed moimi oczyma ukazał mi się główny tytuł strony i główny opis zamiast danego artykułu. Czemu tak się dzieje?
    Dla przykładu, wpisuje „konkurs z play” i wyskakuje mi strona główna zamiast artykułu.

    1. Dlatego, że ta strona zdaniem Google jest lepsza dla końcowego użytkownika/internauty – i dlatego jest wyżej niż to, na czym Ci zależy.
      Popatrz na linkowanie wewnętrzne – często umieszczenie np. na głownej stronie odnośnika do takiego artykułu/tagu potrafi zdziałąć cuda 🙂

  16. Witaj,

    Pewnie sporo ryzykuje ale: to najlepszy wpis na blogu. I jest tylko tego jeden powód: ponadczasowość.

    Pozdrawiam

    1. Dzięki 🙂

      PS

      Sporo czasu poświęciłem, aby go rozbudować – pierwotna wersja była sprzed 7 lat – ale też cieszy i to, o czym napisałeś – „ponadczasowość” – od kiedy zajmuję się SEO trzymam się jednych wartości, nie zmieniam podejścia – i to sprawia największą frajdę z pracy i cieszy z osiąganych efektów.

      Ostatnio np. coraz częściej trafiam na swoje stare wpisy (jak ten, który komentujemy) i … mimo, że tyle lat upłynęło od ich napisania, to widzę, że są mega aktualne 🙂

  17. Ja obecnie jestem stażystą w pewnej lokalnej gazecie i jej strona internetowa jest w stu procentach wycięta ze wszystkich wyszukiwarek internetowych, np. Google, DuckDuckGo:
    Stało się to kilka lat temu po ataku hakerskich. Zastanawia mnie, co konkretnie odpowiada za tę usterkę. Plik robots.txt wygląda następująco:
    User-Agent: *
    Disallow:
    Allow: /
    Może on jest problemem?

      1. Tak, też uważam, że to trochę głupota, chociaż z racji, że to małe wydawnictwo pewnie po prostu szkoda im pieniędzy na zlecenie jakiemuś informatykowi próby naprawienia tego błędu. Co prawda adres strony jest pisany na okładce w numerach drukowanych czy też na stronie na Facebooku i YouTube, ale mimo wszystko przez brak wyniku w wyszukiwarkach jak np. Google najprawdopodobniej sporo tracą na zasięgu. Chciałem przy okazji odbywania stażu im podpowiedzieć jak naprawić tę usterkę, ale po przeczytaniu porad w internecie i spojrzeniu na kod źródłowy strony sam nadal nie mam pojęcia co może ją powodować.

        1. Często słyszę, jak to ktoś mówi, że „lata byliśmy na topie, więc dlaczego już nie jesteśmy”?

          W Twoim przypadku strona nie jest wyszukiwana, ale często JEST, a właściciel jest bardzo pewny swojej domeny i nic nie robi, aby podnosić jej jakość.

          A w Internecie czas szybko biegnie – pojawiają się nowe możliwości i okazje, powstaje nowa konkurencja – młodsza, szybsza, bardziej świadoma tego, że w Sieci o markę też trzeba dbać, ze nie wystarczy być dużą firmą, aby Google pokazywało nas w TOP10

          Potem przychodzi update i jest płacz i zgrzytanie zębów … – a najgorsze jest to, że ta niedoceniana konkurencja dzisiaj jest tak mocna, że osoba, która zapuszczała swoją domenę przez lata stoi teraz praktycznie na straconej pozycji – ponieważ „ów młokos” ma dzisiaj mocną markę, ustabilizowaną pozycję w Google – a to znaczy, że jej pokonanie będzie niełatwe (jak w ogóle możliwe)

  18. Cześć. Mam nową stronę typu Onepage http://www.brokerossowski.pl
    Nie pojawia się ona w wyszukiwarce Google mimo że dodaje dużo wpisów w mediach społecznościowych. Czy mój Onepage ma w ogóle szansę na pojawienie się w wynikach wyszukiwania?

    1. Hej.
      Szansę ma – ale one page’e nie są tym, co „Google lubi najbardziej”.
      Stosowałbym jes tylko wtedy, gdy chcesz mieć fajną stronę do pokazania kontrahentom – ale nie pozyskujesz ich z wyszukiwarki; w wyszukiwarce „rządzi treść” – a one page, jak już sama nazwa wskazuje, nie będzie jej miał nigdy zbyt wiele 🙂

  19. WItam.
    Jakiś czas temu stworzyłem stronkę na szablonie wordpressa. Strona fajnie sie pozycjonowała w google. Od pewnego czasu nie pojawia sie w wynikach google. Chodzi o stronę pani-XXXX.pl
    Nie wiem co mogło się wydarzyć. Proszę o poradę

    1. Hej Michał
      Strona jest zaindeksowana
      Wpisz
      site:nazwadomeny
      w Google i sam zobaczysz
      A jeżeli chodzi o chęć bycia wysoko na pewne zapytania – jak sam napisałeś, strona została stwortzona niedawno – musisz popracować nad nią, aby zdobyła reputacji w oczach algorytmu, a to już wymaga czasu 🙂

  20. Witam
    Czy seo dotyczy też wpisów na facebook-u?
    Ja mam problem z indeksowaniem moich wpisów na facebook-u.
    Po wpisaniu w cudzysłów fragmentu tekstu z mojego wpisu, w wynikach google pojawia się mój wpis ale tylko na kontach facebook innych użytkowników, którzy umieścili mój post na swoim profilu. Mój profil z tekstem nie pojawia się w wynikach google. To samo się dzieje kiedy udostępniłam mój wpis na czyimś innym profilu. W wynikach google pojawia się ten udostępniony, a mój oryginalny nie.

    Dodam, że dzień wcześniej mój post zamieściłam na swoim blogu, który zaraz zindeksowałam w GSC. I wpis na blogu też pojawia się w wynikach.
    Dotyczy to wielu moich wpisów.

    Poniżej podaję przykład wpisu z:
    https://www.facebook.com/EurekaKrakow

    a który jest też na moim blogu:
    https://www.poszukiwacze-skarbow.pl/dlaczego-w-upalne-dni-lepsza-jest-goraca-herbata-niz-zimna-woda/

  21. Dziękuje za super wpis! Prawie wszytsko jasne, nawet dla takiego laika jak ja 🙂
    Wczoraj stworzyłam strone http://www.slubnesny.com , w witrynie WIX, jest zaindeksowana bo spradzałam, ale nawet po wpisaniu wszytskich słow kluczy strona nie jest nigdzie wyświetlana, gdzie może leżeć problem? Dodam tylko, że jeszcze nie doszłam do tego, o co chodzi z metatagami i nie mam ich ustawionych 🙂 pozdrawiam!

    1. Odpuść sobie WIXa, zrób to samo na WordPressie, lepiej na tym wyjdziesz 🙂
      WIX nie jest zoptymalizowany pod kątem Google – a nawet, jak jest, to wbrew powszechnemu twierdzeniu Google ma nadal problem z indeksowaniem stron opartych o JS – i stąd są twoje problemy (abstrahując od tego, że mówimy o nowej stronie)

  22. Witam!

    A może ktoś napisać dlaczego np. znikają tylko i wyłącznie strony główne w obrębie domeny? jakieś inne podstrony w obrębie bloga są zaindeksowane, a strona główna – nie. Co może być tego powodem?

Skomentuj Emilia Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *