Z pewnością zauważyliśmy, że przeglądając wyniki wyszukiwania niekiedy strony, znajdujące się na pierwszej pozycji, są wyróżnione za pomocą dodatkowych linków, znajdujących się bezpośrednio pod linkiem do witryny.
Są to tzw. linki witryny (sitelinks) to wyrażenie przez Google „uznania dla stron”, które są bardziej użyteczne dla użytkowników w kategorii wyszukiwanej frazy. Jeśli witryna jest w liderem w wynikach wyszukiwania dla danej frazy, wtedy Google „dołoży” do niej dodatkowe linki, ułatwiające użytkownikowi wyszukiwarki szybsze przejście na interesującą go podstron serwisu. Jest to więc swoista pomoc dla osób, które poszukują w Sieci informacji. Poprzez publikację sitelinks Google „stara się” pomóc im w szybszym jej odnalezieniu.
Usługa linków witryn (sitelinks) ułatwia nawigację użytkownikom wyszukiwarki. Należy podkreślić, że nie mamy wpływu na wybór widocznych linków ani nie możemy poprosić Google o dodanie sitelinks do naszej witryny, gdyż odbywa się to jak na razie całkowicie automatycznie. Wyświetlają się one (na chwilę obecną) na dwa sposoby: a) poziomo – do 4 linków w jednym wierszu, lub b) pionowo – do 8 linków w dwóch kolumnach, po 4 w każdej.
Ponieważ nie zawsze chcemy, aby jakiś link wyświetlał się w wynikach wyszukiwania, Google umożliwia usunięcie jego za pomocą Narzędzi dla Webmasterów. Jest to o tyle ważne, że sitelinks są generowane automatycznie i niekiedy może znaleźć się tam informacja, która według właściciela strony, nie powinna się tam znaleźć.