Czy indeksowanie wersji strony dla urządzeń mobilnych tworzy duplicate content

Coraz więcej osób posługuje się telefonami komórkowymi czy smartfonami. Dla ich wygody coraz więcej webmasterów tworzy wersje strony dopasowane pod te urządzenia: lżejsze, bardziej przejrzyste.

Pojawia się pytanie – czy skoro jest to praktycznie to samo, z punktu widzenia treści, czy tworzy to duplicate content – z możliwym zagrożeniem dla „podstawowej wersji strony”?

Oprócz „podstawowej wersji” Googlebota, istnieje też jego „mobilna odmiana” – GoogleBot Mobile. Jeżeli tworzymy stronę dla użytkowników mobilnych można przedstawiać mu ją przedstawiać, podczas, gdy GoogleBotowi będziemy prezentować „standardową witrynę”. Dobrze jest obie wersje strony umieścić na osobnych adresach, w celu zachowania porządku – coraz częściej jest to strona tworzona na subdomenie „m” – skrót od „mobile”.

Co do samego cloakingu – nie będzie on miał miejsca i nie ma co się o to martwić, z prostego powodu. Nie przedstawiamy innej wersji strony robotowi, a innej człowiekowi.

Na pewno warto zapoznać się z wpisem ba Webmaster Central Blog’u, w którym zawarte są wskazówki, jak pomóc Google indeksować mobilną wersję strony.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mY9h3G8Lv4k[/youtube]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *