Czy Google obawia się wprowadzenia certyfikatów SEO

Dobre pytanie 🙂

Google de facto nie posiada samo takich programów. Owszem, „wspiera” firmy zajmujące się prowadzeniem kampanii w linkach sponsorowanych (Adwords). Dzięki systemowi certyfikacji można w łatwy sposób sprawdzić kompetencje danej firmy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w Google. Ma się też pewność, że taka instytucja zna zasady rządzące w linkach sponsorowanych oraz że jest na bieżąco z aktualnymi trendami (uczestnictwo wymusza na partnerach ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji).

Certyfikacja pod kątem SEO, jest – cytując słowa Matta – sprawą już odrobinę „drażliwą”. Wiele firm SEO „nie miałoby ochoty” w ogóle widzieć takich certyfikatów („po co…”). Prędzej czy później, patrząc się na to oczami Google, okazałoby się, że jakaś agencja/firma szczycąca się takim certyfikatem, stosuje techniki black hat, co niewątpliwie nie byłoby powodem do dumy dla Google, jako instytucji, która stworzyłaby taki system.

Należy zatem wątpić, czy Google kiedykolwiek wyjdzie z inicjatywą ustanowienia systemu certyfikacji pod kątem SEO (jak to jest zrobione np. w przypadku Adwords’ów). Z punktu widzenia Klientów warto niewątpliwie pytać przy wyborze firmy SEO o referencje, prosić o przykłady wykonanych prac – aby uniknąć sytuacji, gdzie zwiążemy się z firmą, która potrafi (są takie!) złamać wszystkie wytyczne Google w tym zakresie.

Warto sprawdzić, jak długo działa firma na rynku, jakie techniki stosuje, czy oferuje usługi tylko stricte usługi SEO – czy może SEM (marketingu w wyszukiwarkach)? Warto przejrzeć też przez wyborem Wytyczne Google dla Webmasterów, aby móc właściwie przygotować się do dokonania właściwego wyboru.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fW6ZA4MMHZg[/youtube]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *