Ban za pad serwera?

Coraz bardziej podoba mi się otwartość Google w zakresie informowania o przyczynach usunięcia strony z indeksu. Właśnie na Twitterze znalazłem następującego tweeta, przekazanego przez JohnaMu, zatem pewne źródło 🙂 (pracownik Google):

Think you’ve been banned by Google? Check in Webmaster Tools to make sure your site wasn’t down when it was crawled

„Jeżeli sądzisz, że dostałeś bana od Google, sprawdź w Narzędziach, czy strona działała podczas wizyty robota.”

O tym, że trzeba dbać o zachowanie ciągłości działania strony przy jej przenoszeniu na nowy serwer wiadomo od dawna. A nadal zdarzają się sytuacje, gdzie webmaster wyłącza starą wersję strony na np. dwa dni i włącza nową dopiero po przeniesieniu. Niekiedy taka praktyka może spowodować nie dość, że czasowe zniknięcie strony z Google, to jeszcze obniżenie dotychczasowych pozycji z SERPów nawet na kilka miesięcy…

4 komentarze do “Ban za pad serwera?

  1. Na bank można polecieć w dół podczas awarii serwera itp., ale czy bana to już sie nie wypowiem 🙂 Miałem taka sytuację, gość nie przedłużył hostingu, a domenę miał jeszcze wykupioną, no i na kilka, kilkanaście dni strony nie było, spadł z top10 gdzieś na 4 stronę, powrót trwał długo.

    1. U mnie kiedyś też osoba miała wykupiony serwer. Pojechała na wakacje, serwer wygasł, nie dostała info, po powrocie zanim strona wróciła, to suma summarum zajęło to miesiąc czasu – gdzie w branży noclegowej jest to baaardzo długi okres, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym. Często też niestety jest i tak, że Klientom strony czy serwery zamawiają firmy, które potem zwyczajnie nie forwardują emaili z fakturami proforma, przez co świadomie/nieświadomie narażają takie strony na spadki w Google.
      A jak sam napisałeś – powroty trwają często długo. Jakby nie patrzeć na to cierpi reputacja strony i ostatnio chyba nawet sam Matt się na ten temat wypowiadał – że długi pad może negatywnie odbić się na postrzeganiu strony przez Google…

  2. Dlatego też, jakby na to nie patrzeć, dobry hosting to podstawa 🙂 Chociaż dla klientów może wydać się to dziwne.

    1. Klienta trzeba przekonać do tego, że bez dobrego serwera wiele ryzykuje. Mnie nadal dziwią sytuacje, gdzie firmy wydają miliony na (niekiedy bezsensowne) kampanie, a żałują na dobry serwer. Tym bardziej, że dobry serwer można mieć w Polsce już za 40 zł netto…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *