Getting things done w praktyce. David Allen

Getting things done w praktyce. David Allen

O książce „Getting things done” słyszałem wiele dobrych rzeczy. I szczerze mówiąc to myślałem, że ją mam, dopóki nie otworzyłem książki, której jest poświęcony ten artykuł.

Wiecie, jak wyglądają ćwiczenia do podręcznika, prawda?

Niekiedy dodatkowo zawierają element wiedzy w pigułce, która ma ułatwiać wykonanie postawionych zadań.

I taka jest właśnie ta książka.

Mimo, że liczy 200 stron, to jej układ pozwala na jej szybkie „połknięcie” – oczywiście pod warunkiem, że przez poszczególne kroki przejdziesz szybko.

Każdy rozdział przedstawia wyzwanie, z którym musisz się uporać, techniki pracy, porady oraz szczegółowe wskazówki.

Jeżeli chcesz sięgnąć po właściwą pozycję najpierw, możesz. Ale jak chcesz dokonać porządku w swoim miejscu pracy TU i TERAZ, to polecam zacząć od „ćwiczeń”.

Metoda GTD składa się z 5 kroków

Krok 1 – gromadzenie

Upewniasz się w nim, czy gromadzisz wszystkie sprawy przychodzące – emaile, notatki, pomysły. Gromadzisz je w jednym miejscu.

Krok 2 – analizowanie

Gdy już je zgromadzisz, czas podjąć decyzję, co z daną rzeczą zrobić. Wyrzucić? Zarchiwizować? Oddelegować? Zrobić samodzielnie? (teraz czy potem)?

Krok 3 – porządkowanie

Gdy już to zrobisz, czas na porządkowanie. Umieszczasz daną rzecz:

  • w kalendarzu,
  • na liście najbliższych zadań czy projektów,
  • na liście rzeczy na potem
  • czy też na liście rzeczy, które oddelegowałeś i czekasz na ich realizację.

Schowaj też uporządkować fizyczne przedmioty (np. umowy, certyfikaty) w jedno miejsce – aby ich potem nie szukać.

Krok 4 – przegląd

Przeglądając na bieżąco swoje sprawy i kontrolujesz je – niezależnie od tego, czy robisz to w formie dziennego czy cotygodniowego rytuału (w piątek).

Krok 5 – działanie

Aby popchnąć coś do przodu, trzeba to coś zrobić.

To chyba nie wymaga dodatkowych informacji.

Brzmi prosto?

Bo to jest proste.

Ale z drugiej strony wymaga dużej dozy samodyscypliny i organizacji.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *