Spis treści
Z pewnością znasz powiedzenie, że połowa nakładów, jakie są ponoszone na marketing i reklamę, jest wyrzucana w błoto – tylko nie wiadomo, która połowa.
I jest w tym sporo prawdy.
Częsty błąd w przekazie na stronie
A co, jeśli problemem nie jest produkt, czy usługa, tylko sposób, w jakim o nim komunikujemy?
Ładne strony mają wpływ na to, jak Ciebie postrzegają twoi potencjalni klienci. Ale to słowa zwiększają sprzedaż – jeżeli nie zastosujemy jasnego przekazu, to klienci po prostu nie będą nas słuchać.
Nie skupiamy się w prezentacji oferty na tym, co zapewni klientom przetrwanie i powodzenie.
Tworzymy też oferty, które wymagają od naszych klientów zbyt dużego nakładu energetycznego, aby zrozumieć, „co autor miał na myśli”.
Ale można to zmienić.
Model story brand
Aby opowiadana przez naszą firmę historia stała się czytelna, należy sprawić, czy osoba, która odwiedza naszą stronę i zapoznaje się z jej ofertą, była w stanie odpowiedzieć sobie na trzy pytania:
- czego pragnie bohater?
- co lub kto uniemożliwia mu osiągnięcie celu?
- jak będzie wyglądało życie bohatera, gdy uzyska (lub nie) to, czego pragnie?
Model story brand można streścić w takim oto zdaniu: „BOHATER, który czegoś pragnie, napotyka PROBLEM, zanim uda mu się osiągnąć cel. Gdy jego rozpacz w związku z tym sięga zenitu, do akcji wkracza PRZEWODNIK, który dostarcza bohaterowi PLAN oraz WZYWA GO DO DZIAŁANIA. Działanie to zapobiega KATASTROFIE i kończy się SUKCESEM.
Proste?
To teraz popatrz się na swoją stronę i zobacz, czy to bohater (czyli Twój klient) jest w centrum uwagi, czy też piszesz „jaki to nie jesteś super, ile to masz klientów i od kiedy prowadzisz biznes”.
Kogo to obchodzi?
Użyteczna strona to podstawa
Jeżeli stworzysz już swoją opowieść, musisz zadbać jeszcze o to, aby Twoja strona spełniła 5 warunków, dzięki której model story brand pozyska dla Twojej firmy klientów.
Po pierwsze – przycisk kup teraz musi być dobrze widoczny na stronie.
Po drugie – musisz stworzyć wyraźne wezwanie do działania.
Po trzecie – zadowoleni ludzie, którzy pokażą, że Twój produkt/usługa rozwiązuje problemy.
Po czwarte – jasny przekaz; aby klienci nie pogubili się na stronie i byli w stanie wybrać interesujący ich produkt czy usługę.
Po piąte – bardzo niewiele słów; według autora najbardziej skuteczne strony to takie, które zawierają najwyżej 10 zdań. Jeżeli chcesz w wyczerpujący sposób wyjaśnić określony aspekt, użyj linka „czytaj dalej” – nie ulegaj pokusie, aby wyjaśnić to „tu i teraz”.
Podsumowanie
Powinienem napisać WEZWANIE DO DZIAŁANIA 🙂
Zachęcam Cię do lektury „Model story brand”, a następnie tak ustawienia tekstu na Twojej stronie, aby Twój potencjalny klient, jak tylko na nią wejdzie, nie miał żadnych wątpliwości, że to Ty jesteś owym przewodnikiem, z którym chce rozwiązać raz na zawsze swój problem.
Powodzenia!