Dużo osób, a zwłaszcza te, które posiadają strony internetowe od niedawna, traktują PageRank jako coś, od czego zależy pozycja ich strony. Dobrze robią – jednak zapominają przy tym (nie wiedzą), że jest to tylko jeden z ponad 200 czynników mających wpływ na pozycję strony w SERPach. No dobrze – co to takiego jest ten „update PageRanku” – jak działa i … czym jest ów tajemniczy skrót PR?
Według Google PageRank to opinia systemu o stronie, o tym, jak bardzo wiarygodna jest ona w oczach Google. Google analizuje na bieżąco linki, jakie do niej prowadzą (zwracając też uwagę na to, jak ważne, czyli dobre, są to linki) i na ich podstawie, w wyniku obliczeń dokonywanych automatycznie przez komputery (z bardzo małym udziałem czynnika ludzkiego), przyznaje witrynie ocenę w skali od 0 do 10, wynik pokazując w postaci „zielonego paseczka” w GoogleToolbar. Wynik jest aktualizowany kilka razy do roku, z reguły co 3 miesiące.
Jak można stracić reputację? Np. poprzez sprzedaż linków pozycjonujących (przekazujące PageRank).
święta racja, pozdrawiam
Czy znana jest ilosc aktulizacji PR w ciagu roku?
Z reguły co kwartał. Jednak, aby uściślić – chodzi o „widoczny” update, czyli o aktualizację „zielonego paseczka. Ponieważ PR jest cały czas obliczany – jedynie my, użytkownicy, widzimy update’y właśnie co około 3 miesiące.