Zmiana przez Google Title widocznego w wynikach wyszukiwania

Już od pewnego czasu zauważyłem, że Google potrafi w wynikach wyszukiwania wyświetlić inny Title strony, niż jest on w rzeczywistości.

Do tej pory jednak w każdym przypadku dotyczyło to sytuacji, w której Title był zapchany słowami kluczowymi, w dodatku w większości przypadków były one zbliżone do siebie. Biorąc pod uwagę zapowiedzi Matta odnośnie zwiększania nacisku na dbałość o lepszą jakość w SERPach było to całkowicie zrozumiałe – często zastanawiałem się, kiedy w końcu Google „weźmie się za Title”. Wykrakałem?

Dzisiaj natomiast zaobserwowałem całkiem inną sytuację. Otóż Google … pomogło stronie, zamieniając jednowyrazowy Title – zamiast „Ubezpieczenia” wyświetlając w SERPach dla danej strony Title składający się z rodzaju ubezpieczenia oraz nazwy serwisu.

Widać zatem, że Google nie tylko potrafi „karać”, ale także i „nagradzać”. W którą stronę się to rozwinie? A może Title przestało się liczyć i w końcu rzeczywiście zaczną wygrywać w rankingach strony zadbane, moderowane, o dużej przydatności dla użytkownika. Zobaczymy już niedługo.

Jak oceniacie te zmiany? Komu one pomogą, a komu zaszkodzą? Czy w ogóle jest to dobre „zagranie” – jakby nie patrzyć jest to ingerencja w pewnym sensie strukturę strony – w końcu widzimy nie to, co zwykliśmy widzieć….

4 komentarze do “Zmiana przez Google Title widocznego w wynikach wyszukiwania

    1. Tak, Google nie pozwala o sobie zapomnieć :). Dla mnie ingerencja w Title to powoli koniec „kombinowania” – bardzo często widzę strony z upchanymi w Title słowami kluczowymi; coraz częściej jednak takie strony mają zmieniony Title, co, przy małej wartości merytorycznej takich serwisów (z reguły) wymusza podjęcie przez właścicieli tychże stron „poważnych decyzji” – co dalej?

  1. Moim zdaniem ingerencja w title to nie najlepszy pomysl. Czemu Google ma ingerowac w nasza strone? Co pojdzie po title?

    1. Też nie do końca uważam, że to jest dobry pomysł, ponieważ możemy mieć stronę o np. jakimś urządzeniu, Google zmieni nam Title – zmieni i description 🙂 – i Klient „przejdzie koło nosa”.
      Z drugiem strony mają taki udział w rynku, że … nie do końca jest alternatywa i „chcąc nie chcąc” musimy korzystać z Google…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *