Spis treści
„Tego człowieka nazywamy leniwym, który mógłby uczynić coś wielkiego”
Sokrates
Coraz mnie uwagi zwracamy na zasady – mało kto je posiada, a jeszcze mniej osób się do nich stosuje. Nie wiem, czy wiesz, ale większość opinii o firmach w Internecie piszą … same firmy lub agencje, które dostaną takie zadanie.
Pytasz się, jak to jest możliwe – przecież to czyn nieuczciwej konkurencji. No cóż, jak widać, wielu właścicieli firm ma z tym problem. Przed wojną słowo kupca znaczyło więcej niż podpisana umowa. Dzisiaj mało kto dotrzymuje słów, bo po co.
Tymczasem natura o swoje się potrafi upomnieć – w przypadku firmy może ona mieć zyski i klientów, ale jak wyjdzie przysłowiowe szydło z worka, to powstaje taki „zapach”, który prowadzić w wielu przypadkach do upadku firmy.
O jakich zasadach mowa ?
Zobaczmy te, moim zdaniem, najważniejsze.
Podejmuj decyzje …
Kto z nas lubi zmiany? Mało kto, ponieważ zmiana niesie za sobą zawsze jakieś ryzyko.
Nie dowiesz się jednak nigdy, w którą stronę pójdzie rozwój firmy, jak nie będziesz akceptować zmian.
Nie dowiesz się też tego, jak nie będziesz podejmować decyzji- musisz zaakceptować fakt, że decyzje są nierozerwalnie związane z życiem każdego przedsiębiorcy.
Prowadząc firmę nie możesz trwać przy tym, co daje poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie sięgać po NOWE. Albo trzymasz się przeszłości, albo wybierasz szansę na lepszą przyszłość.
… i wcielaj je w życie
Wiedza staje się dopiero wtedy potęgą, gdy trafia do ludzi, którzy wiedzą, jak ją wykorzystać.
Nie szukaj wymówek, w stylu, że to nie jest odpowiedni moment, aby coś zrobić.
Najlepszy moment do działania jest zawsze TU i TERAZ; znasz powiedzenie „Just do it”?
Stań się kimś …
Wiele osób ze zmianami czeka, aż coś zmieni się na lepsze w otaczającym je świecie.
Jeżeli chcemy jednak osiągnąć zakładany cel, to zmiana musi wyjść ze środka (z nas). Kto pragnie lepszego życia, musi zacząć pracować – po prostu.
… i stawiaj sobie wielkie cele
Dlaczego tak wiele osób boi się stawiać sobie ambitnych celów, zaspokajając się mniejszymi? Dlaczego tak mało z nas wierzy w to, że owe ambitne cele są w naszym zasięgu, że chcieć, znaczy móc?
Większość z nas ponosi porażki dlatego, że chcą zostać mistrzami przeciętności, wybierając takie (małe) cele, które zamiast ich rozwijać, krępują je i ograniczają w rozwoju. Nie możemy rezygnować z celów, które wydają się być nieosiągalne – naprawdę chcesz na starość żałować, że nie podjąłeś takiej czy innej decyzji?
Wszystko, co ważne, zaczynaj jak najszybciej
Im dłużej odkładam sprawy pilne, tym stają się bardziej naglące. Każde zadanie drugoplanowe, przesuwane notorycznie „do przodu” prędzej czy później urośnie do rangi problemu.
I tworzy się błędne koło, z którego bardzo trudno w pewnym momencie się wydostać, ponieważ ktoś, kto martwi się o pilne sprawy, nie jest w stanie porządnie zająć się sprawami ważnymi.
Osoby, które odnoszą sukcesy, wiedzą o tym doskonale i dlatego wszystko załatwiają tak szybko, jak to jest tylko możliwe.
Nie musisz wszystkiego robić na raz – ale musisz zacząć i to tak szybko, jak tylko jest to możliwe.
Pamiętaj też, że bycie perfekcyjnym oznacza często paraliż. Perfekcjonista poświęca 80% swojego czasu, aby doszlifować ostatnie 3% swojego produktu. Wiesz, co jest najgorsze w tym? To, że 99% ludzi i tak nie dostrzeże różnicy.
Musimy uczyć się na naszych pomyłkach – na ogół lepiej jest skończyć projekt z niewielkimi błędami niż perfekcyjnie go odwlekać.
Podsumowanie
Każdy rozdział na końcu zawiera sekcję PRAKTYKA, która ma pomóc we wdrożeniu w firmie omawianego materiału.
W każdej pracy możemy wykonujemy zadania odpowiednie i nieodpowiednie. Te odpowiednie spełniają 3 poniższe warunki:
- sprawiają nam radość,
- odpowiadają naszemu talentowi i umiejętnościom,
- możemy dzięki nim rozwiązywać problemy innych ludzi i zarabiać przy okazji wystarczającą ilość pieniędzy.
Pamiętaj – tylko robiąc ODPOWIEDNIE rzeczy z WŁAŚCIWYM nastawieniem odniesiemy w życiu sukces.
Omówiłem po krótce tylko 5 z 30 zasad zwycięzców – jeżeli chcesz poznać je wszystkie dokładnie, nie masz wyjścia, musisz przeczytać całą książkę.
Bez obaw – napisana jest bardzo zrozumiałym językiem, a spora ilośc przykładów, jakie zawiera, sprawia, że lektura idzie bardzo szybko, a pomysły na usprawnienie firmy same przychodzą nam do głowy.