Update Google – 12/13 marzec 2019

Zauważyłem wczoraj na jednej domenie, moim papierku lakmusowym, duży wzrost ruchu. Okazało się, że odpowiada za tym update algorytmu, który został wdrożony przez Google 12 i 13 marca jako jeden z kilku większych, jakie co roku Google wdraża w swoim ekosystemie (nie licząc kilkuset mniejszych wdrażanych co roku).

Serwis, o którym napisałem, jest serwisem contentowym, żyje swoim „naturalnym życiem” – dochodzą nowe treści, pisane pod kątem informacji wyszukiwanych przez internautów w danej branży.

Update jest globalny i został wdrożony jednocześnie na wszystkich rynkach – poniżej oficjalne info od Google:

W związku z sygnałem, na jaki natknąłem się w Sieci, że jest to kolejny medical update, sprawdziłem ponad 20 serwisów – medycznych i nie tylko, aby sprawdzić, czy wzrosły/spadły tylko strony z tej branży. Jak się okazało duże wzrosty zaliczyły także serwisy niemedyczne – a zatem raczej nie mamy do czynienia z Medical Update 2

Pytanie do czytelników

Jakie są Wasze spostrzeżenia odnośnie updatu ?

AKTUALIZOWANO: 16-03-2019

Moim zdaniem update jeszcze się nie skończył – na „papierku lakmusowym” obserwuję dalsze wzrosty widoczności

10 komentarzy do “Update Google – 12/13 marzec 2019

  1. Na razie na kilkunastu swoich domemach nie widzę szału spadków lub wzrostów czyli po staremu

    1. Czy do tych domen pozyskiwałeś linki poprzez tzw. content marketing przez np. Whitepressa?
      Mają linki z seo katalogów?
      Anchorowe z for/profili ?

      Odpowiedź na chociaż jedno z w/w pytań brzmi TAK ?

  2. Generalnie wygląda na medical i health update. Pytanie czy dotyczy bardziej sfery off-site czy on-site.

      1. Domena ma 0 linków i pojawia się na jakieś sensowne frazy w top10?
        Czy jednak ma jakieś linki?:)

        1. Ma parę linków, słownie parę, nofollow.
          Mam do czynienia z takimi domenami, pomagam je rozwijać od zero – więc nie piszę tego jako teoretyk, a jako praktyk 🙂
          Dopóki nie zmienisz podejścia z linkó na jakość serwisu, to nie zrozumiesz tego

          1. Zgadzam się że działania onsite mają obecnie bardzo duży wpływ. Dodawanie odpowiedniego contentu, optymalizacja i struktura strony. Natomiast linki dalej są czynnikiem rankingowym i nigdy nigdy nie widziałem aby link na url z mocnej domeny mógł zaszkodzić 🙂
            Według Ciebie link z np. onetu czy wp czy też dobrego zaplecza na url z arta to zaszkodzi?

          2. Napisałem link na url. Dobry link na url nigdy nie szkodzi:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *