Tag kanoniczny w swojej podstawowej funkcji ma za zadanie wskazać robotom treść, którą chcemy, aby wyszukiwarka nam zaindeksowała – w sytuacji, gdy na stronie jest wiele kilka podobnych stron – np. mamy na jednej stronie te same produkty raz ustawione według marek, a na innej – np. według ceny.
Należy go też używać wówczas, kiedy nie mamy możliwości ustawienia przekierowania 301 np. z domena.pl/index.html na domena.pl
Warto wiedzieć, że jest to podejście akceptowalne przez Google. U Binga jest inaczej.
Po pierwsze – nie jest zalecane przez Bing’a ustawienie wartości taga kanonicznego na stronie „do siebie” – czyli do
Po drugie – jeżeli w serwisie jest setki czy tysiące tagów kanonicznych, wówczas jest on gorzej postrzegany przez wyszukiwarkę.
Duane z Binga
„the rel=canonical is that it was never intended to appear across large numbers of pages” and „Its best to leave them [canonical tags] blank rather than point them at themselves.”
vs
Matt z Google
„it doesn’t hurt to have this on every page of your site,” and „it’s absolutely okay to have a self-referential rel=”canonical”. „
Polecam też podstawy dotyczące tagu kanonicznego w materiałach pomocy Google.
Swoją drogą – ciekawe różnice, prawda?