Tag kanoniczny (rel=”canonical”) – Google a Bing – różnice w interpretacji i stosowaniu

Tag kanoniczny w swojej podstawowej funkcji ma za zadanie wskazać robotom treść, którą chcemy, aby wyszukiwarka nam zaindeksowała – w sytuacji, gdy na stronie jest wiele kilka podobnych stron – np. mamy  na jednej stronie te same produkty raz ustawione według marek, a na innej – np. według ceny.

Należy go też używać wówczas, kiedy nie mamy możliwości ustawienia przekierowania 301 np. z domena.pl/index.html na domena.pl

Warto wiedzieć, że jest to podejście akceptowalne przez Google. U Binga jest inaczej.

Po pierwsze – nie jest zalecane przez Bing’a ustawienie wartości taga kanonicznego na stronie „do siebie” – czyli do

Po drugie – jeżeli w serwisie jest setki czy tysiące tagów kanonicznych, wówczas jest on gorzej postrzegany przez wyszukiwarkę.

Duane z Binga

„the rel=canonical is that it was never intended to appear across large numbers of pages” and „Its best to leave them [canonical tags] blank rather than point them at themselves.”

vs

Matt z Google

„it doesn’t hurt to have this on every page of your site,” and „it’s absolutely okay to have a self-referential rel=”canonical”. „

Polecam też podstawy dotyczące tagu kanonicznego w materiałach pomocy Google.

Swoją drogą – ciekawe różnice, prawda?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *