Szybkość działania strony Unavailable w PageSpeed Insights dla danych „na komórki”

Od paru dni dla wielu stron PageSpeed Insights nie pokazuje parametrów szybkości działania witryny, tylko nam komunikat „unavailable”:

szybkość działania strony unavailable pagespeed insights na komórki

Jak zauważymy w polu „Optymalizacja” nie oznacza to, że system nie generuje wskazówek dla webmasterów, pokazujących stopień optymalizacji (oczywiście wraz ze szczegółami).

Dlaczego widzimy „Szybkość działania strony Unavailable” ?

Wyjaśnienie znajdziemy w Pomocy

PSI uses data from the Chrome User Experience Report, which provides speed data for popular URLs that are known by Google’s web crawlers. If the speed data for the queried URL is not available in the CrUX dataset, we recommend using Lighthouse to run a synthetic performance audit to estimate page speed, and investigate page optimization recommendations provided by PSI and Lighthouse.

Narzędzie PSI bazuje na danych z Chrome User Experience Report, który to raport z kolei bazuje na realnych doświadczeniach użytkowników przeglądarki Chrome podczas odwiedzania danej strony. Przy braku wartości Google zaleca użycie narzędzia Lighthouse (z poziomu przeglądarki Chrome) jeżeli zależy nam na przyspieszeniu pojawienia się wskaźnika

Czy warto się przejmować komunikatem

Absolutnie nie.

Mam wrażenie, że Google bazuje tylko na użytkownikach z USA, ponieważ sprawdziłem stronę, która z ruchu mobilnego ma ponad pół miliona sesji miesięcznie i też zobaczyłem „unavailable” 🙂

Dlatego po raz kolejny osobom, które kładą duży nacisk na optymalizację szybkości działania zalecam, aby kierowali się rozsądkiem i „nie ulegali panice”, jak Google wyświetli „coś dziwnego”.

3 komentarze do “Szybkość działania strony Unavailable w PageSpeed Insights dla danych „na komórki”

  1. To tylko pokazuje, że dla Google nasz rynek jest zwyczajnie mało znaczący i najważniejsi są użytkownicy z krajów gdzie reklamodawcy chętniej wykładają $ na stół 😉

    ______

    1. Dla Google ostatnio kasa odgrywa większą rolę, to fakt 🙂
      Mnie bardziej ciekawi to, czy gdyby nie było tych reklam, ale reklamy wstawione „ręcznie” z optymalizowane, to czy witryna dostałaby jakieś dodatkowe „fory”
      Właściciel obecnej strony nie zgodzi się na testy, poza tym i tam mam wrażenie, że nic by to nie dało – szybkość w kontekście budowania rankingu to tylko drobny element składowy …

  2. warto zdecydowanie zajmowac sie optymalizacja strony, ba chodza ploty, ze teraz google bedzie ocenial strone pod katem UX…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *