Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania – nowy alert od Google w Narzędziach

Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu nowego alertu wysyłanego do webmasterów przez Narzędzia. Tym razem chodzi o zwrócenie uwagi webmastera na spadający wskażnik CTR naszej strony w wynikach wyszukiwania. Od teraz, jeżeli nastąpi znaczący jego spadek, dostaniemy odpowiedni komunikat.

Nowy alert od Google - spadek klikalności/CTR

Jak czytamy na blogu Google

The Search Queries feature in Webmaster Tools shows, among other things, impressions and clicks for your top pages over time. For most sites, these numbers follow regular patterns, so when sudden spikes or drops occur, it can make sense to look into what caused them. Some changes are due to differing demand for your content, other times they may be due to technical issues that need to be resolved, such as broken redirects. For example, a steady stream of clicks which suddenly drops to zero is probably worth investigating.

(…) nagły spadek sprawia, że warto popatrzyć się na stronę, aby zobaczyć, co spowodowało taką sytuację. Niektóre powody mogą leżeć w zmianie treści strony, inne – w technicznych kwestiach, jak np. zepsute/źle zastosowane przekierowania.(…)

Opisywałem niedawno, jak to komunikaty z Narzędzi dla Webmasterów okazały się być pomocne na etapie zmiany templatki na moim blogu.
Cieszy fakt, że Google dynamicznie rozbudowuje Narzędzia – jak zmiany będą następowały w dalszym ciągu z taką dynamiką to jeszcze trochę i zewnętrzne programy do analizy stron staną się bezużyteczne.

4 komentarze do “Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania – nowy alert od Google w Narzędziach

  1. Marzy mi się, aby Narzędzia działały trochę jak walidator i wskazywały webmasterom znacznie więcej rzeczy do poprawy. Szczególnie w kwestii web accessibility Google mogłoby mieć znaczący wpływ na walkę z wykluczeniem cyfrowym.

    1. Michał, w takim tempie kto wie, kto wie. Ten komunikat jest chyba początkiem nowego trendu. Informowanie o spadku CTR to coś więcej niż zwykły komunikat. Do tej pory nie można było stwierdzić via Narzędzia, że zmiana treści była złym rozwiązaniem…

  2. „Narzędzie” bezużyteczne, ale jego udostępnienie pozwala wyciągnąć kilka ciekawych wniosków

  3. Niech zintegrują z GWT Page Speed bo duża ilość webmasterów o takich rzeczach jak optymalizacja grafiki na potrzeby WWW nigdy nie słyszała.

Skomentuj Sebastian Miśniakiewicz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *