Strony ewoluują – tworzone są nowe treści, stare są aktualizowane lub usuwane. Niekiedy w wyniku tych działań jakąś stronę usuwamy z witryny, a ponieważ prowadziły do niej wartościowe odnośniki, ustanawiając przekierowanie 301 dbamy o to, aby osoby, które wejdą na usunięty adres w przyszłości, nie zobaczyły komunikatu o błędzie 404 (nie znaleziono strony).
Analizując indeksację strony możemy wybrać, czy chcemy analizować wszystkie znane strony, czy tylko przesłane strony
Domyślnie Search Console pokazuje nam pierwszy widok

niezależnie od sytuacji, gdy mamy wgraną sitemapę w narzędziu, czy też nie.
Oznacza to, że możemy spędzić wiele czasu na analizowaniu nie tych danych, które powinniśmy analizować.
Dlaczego?
Analizując indeksację strony powinieneś dążyć do tego, aby zaindeksowane były wszystkie przesłane strony (czyli te, które są zawarte w sitemapie). Wprawdzie nie ma konieczności wgrywania sitemapy dla strony, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie jest ona duża (dla Google oznacza to, że składa się z mniej niż 500 stron), to jednak posiadanie dodanej sitemapy w Search Console pozwala na osobną analizę stron przesłanych i nie przesłanych.
Jeżeli informacja o tym, że strona jest niezaindeksowana pojawi się w sekcji „Wszystkie przesłane strony” oznaczać to będzie, że Twoja sitemapa nie jest aktualna, zawiera bowiem stronę, która już nie istnieje, a co za tym idzie nie może być zaindeksowana.
W takiej sytuacji musisz zadbać o aktualizację sitemapy i usunąć z niej przekierowaną stronę.
Przy dobrze ustawionej stronie taka sytuacja nie będzie miałą miejsca. Sitemapa bowiem powinna aktualizować się automatycznie na bieżąco, po każdej zmianie w strukturze strony (w przypadku dużych serwisów najrzadziej raz na dobę – po to, aby zminimalizować ryzyko, że Google znajdzie błąd, którego de facto już nie ma – a Ty stracisz godzinę na analizowanie przeszłości, która się już nie liczy). Jeżeli wgrywasz ręcznie sitemapę na serwer, koniecznie zmień procedurę – to nie powinno tak wyglądać.
Co innego w sytuacji, gdy informacja o przekierowaniu znajduje się w sekcji „Tylko strony nieprzesłane”.
Wówczas możesz ten komunikat zignorować – jest to bowiem znak, że Google trafił gdzieś na taki adres, na Twojej witrynie (linkowanie wewnętrzne) lub na innej, zewnętrznej witrynie. Komunikat informuję więc Ciebie po prostu o tym, że taka sytuacja zaistniałą i nie ma co się nią martwić.
—
Mam nadzieję, że od dzisiaj inaczej będziesz patrzyć się na ten komunikat w Search Console.