Rozbieżności w danych między Google Analytics a Webmaster Tools

Jeżeli porównamy sobie dane w obydwu systemach zauważymy z pewnością, że nie są one w 100% takie same.

Skąd biorą się różnice?

Przede wszystkim należy wiedzieć, ze dział w Google, który zajmuje się Narzędziami dla Webmasterów pracuje niezależnie od działu, który rozwija Google Analitics. Dodatkowo działu te nie pracują na tych samych danych.

I tutaj dochodzimy do sedna sprawy.

W Narzędziach mamy zliczane wszystko – wejścia, kliki. W Google Analytics już nie, ponieważ system ten bazuje na JS, zatem wystarczy, że ktoś zainstaluje sobie np. dodatek do Firefoxa blokujący JSc i … w statystykach GA już nie zobaczy swoich wejść. Jeżeli to samo zrobią inne osoby odwiedzające stronę, to różnica między wynikami w Narzędziach a GA zacznie robić się coraz większa.

Taka sama sytuacja może mieć miejsce, jeżeli używamy starszej wersji przeglądarki – albo po prostu przeglądarki, która nie zawsze właściwie obsługuje JavaScript.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iabVIPKFi84[/youtube]

2 komentarze do “Rozbieżności w danych między Google Analytics a Webmaster Tools

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *