Spis treści
Message type: WNC-20237597
Powiadomienie, o którym mowa, wygląda np. następująco

Po kliknięciu w przycisk, zostajemy przekierowani (jeżeli jesteśmy zalogowani na koncie Google, w którym znajduje się nasza usługa) do Search Console, do sekcji, która informuje o przyczynach niezaindeksowania strony.
Odszukujemy tam sekcję, której dotyczy powiadomienie

Przechodzimy do listy stron, które mają ustawione przekierowanie i analizujemy zawartość.
Komunikat ten jest przydatny np. w sytuacji, gdy analizujemy poprawność budowy sitemapy, w której powinny znajdować się kluczowe zasoby strony – a do takich nie zawierają się adresy url, które są przekierowane na nowy adres url.
Warto zatem upewnić się, ze po wejściu w

nie widzimy sekcji „Strona zawiera przekierowanie”.
Jeżeli tak, to usuwamy takie strony z mapy witryny, zgłaszamy poprawkę do Google i czekamy na zakończenie sprawdzenia.
Jeżeli w odpowiedzi dostaniemy ponownie powiadomienie z Search Console

to znak, że nie wykonaliśmy poprawnie pracy i w dalszym ciągu Google znajduje w sitemapie adres z ustawionym przekierowaniem.
W innym przypadku jedyne, co należy zrobić, po otrzymaniu powiadomienia, jest sprawdzenie, czy przekierowania są dobrze ustawione.
Oczywiście Google poinformuje nas także o problemach z indeksowaniem, gdy zaistnieją inne okoliczności, np.:




W każdym przypadku należy wykonać podobne kroki – przeanalizować treść komunikatu, a następnie sprawdzić, czy jest to problem, czy też informacja od Google, że wszystko mamy poustawiane na stronie jak należy.
PS
Powodzenia w analizie!