Monitori, Sentione a może Brand24 – krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki

Temat chodził za mną przez długi czas – aby sprawdzić skuteczność 3 popularnych w Polsce narzędzi do monitoringu marki w Internecie – Monitori, Sentione oraz Brand24. Postanowiłem w końcu się nim zająć i na przykładzie kilku domen/tematów (młodych, starych, popularnych i tych mniej popularnych) zobaczyć jak sobie one radzą w bezpośredniej konfrontacji.

Tworząc zestawienie operowałem następującym schematem

System Suma_wyników – X  Y, Z

w którym po nazwie systemu znajduje się łączna ilość znalezionych w Internecie wyników, z ich późniejszym rozbiciem na Facebooka, Twittera oraz pozostałe wzmianki (na forach blogach, innych mediach społecznościowych czy grafikach)

Nowy temat, który powstał w ostatnim miesiącu

 Monitori 471 – 299 Facebook, 52 Twitter, 120 pozostałe

Sentione 308 – 105 Facebook, 50 Twitter, 153 pozostałe

Brand24 240 – 59 Facebook, 51 Twitter, 130 pozostałe

Stara domena, bez żadnej promocji

 Ostatni miesiąc

Monitori 0 – 0, 0, 0

Sentione 7 – 7, 0, 0

Brand24 12 – 12, 0, 0

Ostatni kwartał

Monitori 7 – 7, 0, 0

Sentione 7 – 7, 0, 0

Brand24 24 – 15, 0, 9

Ostatni rok

Monitori 7 – 7, 0, 0

Sentione 7 – 7, 0, 0

Brand24 26 – 15, 2, 9

Program obecny na rynku od paru lat

 Ostatni miesiąc

Monitori = 35 – 34, 0, 1

Sentione = 5 – 5, 0, 5

Brand24 = 14 – 0, 0, 14

Ostatni kwartał

Monitori = 55 – 52, 0, 3

Sentione = 7 – 7, 0, 7

Brand24 = 23 – 0, 0, 23

Ostatni rok

Monitori = 141 – 74, 0, 67

Sentione = 69 – 10, 0, 59

Brand24 = 62 – 4, 3, 55

Marka samochodu obecna na rynku od 3 lat

 Ostatni miesiąc

Monitori = 431– 298, 2, 131

Sentione = 382 – 199, 6, 177

Brand24 = 38 – 26, 2, 10

Ostatni kwartał

Monitori = 1031– 766, 8, 257

Sentione = 817 – 388, 10, 419

Brand24 = 203– 106, 13, 81

Ostatni rok

Monitori = 3743 – 2343, 45, 1355

Sentione = 3458 – 1407, 52, 1999

Brand24 = 210 – 106, 14, 90

Domena rozwijająca się, z dużą ilością unikalnej treści

 Ostatni miesiąc

Monitori = 358 – 323, 0, 35

Sentione = 173 – 131, 0, 42

Brand24 = 55 – 12, 0, 43

Ostatni kwartał

Monitori = 814 – 743, 0, 71

Sentione = 496 – 365, 0, 126

Brand24 = 208 – 109,  3, 96

Ostatni rok

Monitori = 2454 – 2312, 4, 138

Sentione = 2579 – 1507, 4, 1068

Brand24 = 224 – 114, 12, 98

Wnioski

  1. To, co najbardziej rzuca się w oczy to niska skuteczność najstarszego w zestawieniu programu, Brand24 – zarówno jeżeli chodzi o łączną ilość wyników, jak i te pochodzące z mediów społecznościowych – widoczne jest to zwłąszcza dla tematów popularnych w Sieci. System także długo zbiera wyniki dla złożonych zapytań – aby otrzymać pierwsze wzmianki program potrzebuje pewnej ilości czasu – Monitori i Sentione robią to „w locie”
  2. Jeżeli chodzi o wyniki to Monitori deklasuje rywali jeżeli chodzi o skuteczność w wyłapywaniu wzmianek na Facebooku
  3. Wyższość Sentione musząz kolei uznać rywale w kategorii stron nie będących mediami społecznościowymi – czyli for i blogów.

Jeżeli ktoś używa tych 3 programów jednocześnie zauważy na pewno jedną rzecz – i to jest zastanawiające; wyniki bardzo rzadko się duplikują – i to jest coś, co sprawia, że używanie wszystkich 3 daje najlepsze rezultaty

Pytanie do osób używających równocześnie omawianych programów – jakie macie obserwacje?

7 komentarzy do “Monitori, Sentione a może Brand24 – krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki

  1. Dziękuję za uwzględnienie Brand24 w powyższym teście. Różnice w ilości wyników wiążą się najczęściej z różnicą w metodologii pracy każdego z systemów. My np nie zbieramy komentarzy niezawierających frazy. Dużo zależy także od konfiguracji projektów. Niektóre systemy mają automatyczne odmiany zwrotów kluczowych, niektóre nie.

    W zestawieniu badałeś również niektóre tematy starsze niż kilka miesięcy – w takim przypadku wszystko zależy od typu konta – niektóre nasze konta oferują dane wstecz – niektóre niestety nie. Obawiam się, że w tym przypadku spowodowało to rzeczywiście bardzo dużą niekompletność danych.

    Jeszcze raz dzięki za ten test!

    1. Nie ma za co – na pewno jakby to miało być kilkadziesiąt projektów byłoby bardziej obiektywnie.
      Ale kto wie – może za jakiś czas będzie warto powtórzyć test? W końcu chodzi o to, aby końcowy Klient na tym zyskał najbardziej, prawda?

  2. Dziekuje Ci za uwzglednienie Monitori w testach! Juz za kilka tygodni zaprezentujemy zupelnie nowa wersje narzedzia. Do uslug!

  3. A czy można wiedzieć jakie to dokładniej tematy były testowane? Jakie to domeny i jaka marka samochodu?

  4. Korzystam u siebie z monitori oraz z jeszcze jednego narzędzia, które nie jest objęte w testach (ale to drugie też bada wzmianki np w prasie). Osobiście jestem zadowolony z monitori.

    Jako cena/jakość super. Raport o nowym „znalezisku” przychodzi dosłownie w kilka minut (do 2-4 minut? mogę mieć mały poślizg z uwagi korzystania z programu pocztowego i co kilka minut jest pobierana poczta z serwera) od założenia tematu w necie na temat danej marki.

    Pozostałych dwóch nie testowałem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *