Po lekturze tego wpisu zastanawiam się, czy w końcu Google „nie poszło po rozum do głowy” i nie przykróciło patologii, z jaką mamy miejsce w Miejscach Google, gdzie większość firm … sama sobie „nabija komentarze” – oczywiście pozytywne, zaś konkurentom – negatywne.
Jak zauważono w ostatnich dniach wiele osób skarżyło się na Forach Google, że nagle zaczęły znikać opinie dotyczące ich stron. Według pracownika Google
Google pushed out a Maps reviews spam filter
czyli został wdrożony mechanizm, który ma na celu ukrócenie „spamu” w komentarzach.
Sprawdziłem wybrane strony, na których znajdowały się „dziwne posty” i … nie ma ich, zniknęły. Zatem zmiana nie dotyczy tylko zagranicy, ale także i naszego, polskiego rynku.
I bardzo dobrze – od dawna uważałem, że ten sposób wyrażania opinii jest bez sensu. Chociażby po lekturze dużej firmy SEO, na którą z jednej strony wiele osób narzeka na forach, zaś w opiniach …. sam „miód”. Z ciekawości sprawdziłem także i tutaj – no i okazało się, że zniknęło … sporo pozytywnych komentarzy, co najlepiej świadczy o tym, że także i branża SEO lubi „sobie słodzić”.
No cóż – na pewno Google+ będzie łatwiejsze do ogarnięcia niż Miejsca Google, z prostej przyczyny – widać czarno na białym, kto się wypowiada. W przypadku Miejsc Google zaś był to nick z profilu.