Od paru dni obserwuję w telewizji reklamę firmy Hosted.pl, która w ramach swojej oferty posiada usługę pozycjonowania.
Myślałem, że jak ktoś „idzie do telewizji”, to dobrze odrobi zadanie domowe i przy całej otoczce, jaka narosłą przez ostatnie lata wokół SEO, zwróci szczególną uwagę na to, aby przekaz reklamowy był „czysty”, a reklamowana usługa SEO była jak najbardziej zgodna z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów.
Jak wyszło?
Postanowiłem to sprawdzić.
Gwarancja najwyższych pozycji w Google
Na stronach Pomocy Google dla Webmasterów, w dziale poświęconym zaleceniom Google odnośnie wyboru firmy SEO, znajduje się kilka ważnych wskazówek, na które powinien uważać webmaster decydując się na podpisanie umowy z firmą SEO.
Czytamy tam. m.in.
Wystrzegaj się SEO, którzy twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach, mają „specjalne układy z Google” lub reklamują „priorytetowe zgłaszanie” witryn do Google. Nie ma żadnego priorytetowego trybu zgłaszania do Google. W rzeczywistości jedynym sposobem zgłoszenia witryny bezpośrednio do Google jest skorzystanie ze strony dodawania adresów URL lub przesłanie mapy witryny, a to można zrobić własnoręcznie i bez żadnych kosztów.
Popatrzmy teraz na zrzut oferty ze strony https://hosted.pl/pozycjonowanie
Aby nie było niedomówień, że „mogło chodzić o Adwords” – powyższy cytat pochodzi z tej samej strony, poświęconej pozycjonowaniu – a wszystkie pytania wyglądają tak
Nie widzę tutaj nic o linkach sponsorowanych ….
Katalogi
Od paru już lat katalogi są w mocnym odwrocie, ponieważ w branży SEO katalog to synonim tzw. katalogu SEO, który łamie tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów, ponieważ są/były one tworzone tylko w jednym celu – aby pozyskać link do strony docelowej ze ściśle określonym anchorem.
Google jasno wypowiada się w kwestii SEO katalogów
tworzenie linków, które nie zostały umieszczone tekście strony lub poręczone przez właściciela witryny, zwanych sztucznymi linkami, może również zostać uznane za naruszenie zasad wynikających z naszych wskazówek.
podając wśród przykładów takich linków
linki prowadzące do witryn z katalogami lub zakładkami niskiej jakości;
Co na to Hosted.pl ?
Nie ma wzmianki o SEO katalogach – to plus.
Z drugiej strony na rynku nie powstało tyle unikalnych, dobrej jakości serwisów, aby można było w procesie pozycjonowania strony korzystać z naturalnego katalogowania. Plus użycie sformułowania unikalne metody katalogowania sprawia, że na pewno ta kwestia wymaga wyjaśnienia.
Narzędzia …
Moją szczególną uwagę i niepokój wzbudziło wspomnienie w ofercie o tajemniczo brzmiących „narzędziach”
Nie wiem, czy Hosted.pl ma na tutaj myśli stosowanie „magicznych proporcji” w zakresie anchorów albo własnego zaplecza. Nie znam jednak narzędzi SEO nastawionych stricte pod pozycjonowanie (nie mając na myśli systemów analitycznych), które by nie łamałyby Wskazówek Google dla Webmasterów.
Mam nadzieję, że pisząc o „narzędziach” Hosted.pl nie ma na myśli systemów wymiany linków – które od dawna są na „czarnej liście Google”
Linki, które mogą manipulować wartością PageRank lub pozycją witryny w wynikach wyszukiwania Google mogą zostać uznane za element systemu wymiany linków oraz za przykład naruszenia zasad podanych we Wskazówkach dla webmasterów. Dotyczy to wszystkich działań polegających na manipulowaniu linkami prowadzącymi do Twojej witryny lub z niej wychodzącymi.
Tym bardziej, że Google w swoim poradniku wyraźnie mówi, aby dokonując wyboru firmy SEO
Uważaj, jeżeli firma zachowuje się tajemniczo i nie wyjaśnia przejrzyście swoich zamiarów.
Jeśli coś budzi wątpliwości, żądaj wyjaśnień. Jeżeli SEO tworzy w Twoim imieniu treść wprowadzającą w błąd, na przykład strony przejściowe lub domeny tymczasowe, witryna może zostać całkowicie wykluczona z indeksu Google. Za działania najmowanych firm odpowiedzialność ponoszą właściciele witryn, dlatego warto mieć pewność, w jaki sposób SEO chcą Ci „pomóc”. Jeśli SEO ma dostęp do Twojego serwera przez protokół FTP, powinien z chęcią wyjaśnić wszystkie zmiany wprowadzane przez siebie w Twojej witrynie.
Podsumowanie
Dzisiejszy proces pozycjonowania to żmudna praca przy stronie – jeżeli dodamy do tego cenę usług – 19 zł/m-c – to sugeruję osobom rozważającym usługę pozycjonowania w Hosted.pl, aby dokładnie wypytały się o metodologię pracy, którą następnie porównały ją ze wspomnianymi wyżej źródłami, aby mieć pewność, ze proces pozycjonowania rzeczywiście „zapewni tysiące Klientów”, a nie doprowadzi do … spadku strony w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.
Zgadzam się, zebrałem trochę info z netu o tej firmie. Na uwagę zasługuje ostatni link z komentarzy -http://www.skuteczne-seo.net.pl/jaki-hosting-wybrac/
Oni sami do wlasnej strony nie wgrali sitemap 😉
Sitemapa nie jest MUST BE – zwłaszcza dla małych stron
Potencjalnych Klientów zniechęcić powinna od razu ta cena.
Ludzie w Polsce niestety nadal patrzą się na wszystko głównie przez pryzmat ceny – zapominając o powiedzeniu, że kto mało płaci, ten dwa razy płąci.
Najlepszy przykłąd to przetarg na autostradę wygrany przez Chińczyków za połowę ceny. Efekt to opóźnienie kilku lat i kolejne przetargi.
Liczę, że dzięki takim wpisom świadomość wzrośnie i … mniej osób będzie potem żałować podjętej decyzji – wystarczy bowiem zastanowić się ile czasu przeznaczy specjalista na SEO przy stronie w sytuacji, gdy miesięcznie dostanie 19 złotych za swoją pracę …
Dziesiątki duplikatów „ID”, błędów W poprawnym tworzeniu list z aktywnymi odnośnikami, grafika z anchorem „pozycjonowanie” jako … wynik statystyki, spam ukrytego menu …
Re powyżej: otóż to, nawet ich własna witryna leży semantycznie na dnie i do tego jeszcze masakryczny .js
to jeszcze o niczym nie świadczy – wiele stron firmowych „nie zachwyca”, ponieważ ich właściciele mają, co robić – słynne powiedzenie „szewc chodzi w dziurawych butach)…
A co z pingwinem który wymierzy na nowo sprawiedliwość? To chyba mityczny temat którym Google mami oczy, wprowadzą go kiedyś? A może jest jakiś nieoficjalny przeciek kiedy ptaszek nielot przebiegnie się po stronach?
Ja wiem, czy mityczny? Popatrz się, co się dzieje w branży – ile osób już nie robi SEO i „przeszło” na inne aktywności 🙂
Może i oficjalnie Pingwina nie ma, ale JUŻ świetnie działa …
Sebastian rozwiń myśl proszę, bo zrobiło się bardzo ciekawie…
Jak rozumieć „Popatrz się, co się dzieje w branży – ile osób już nie robi SEO i „przeszło” na inne aktywności :)” ???
Ale co rozwijać ?
Spora część osób zamiast SEO robi teraz Adwordsy, szkolenia czy UX.
A z drugiej strony „podniecają się” jak ktoś pokazę case, jak rozwój organiczny serwisu wpływa na jego rozwój … „SEOwcy” nie rozumieją podstawowych zasad rządzących SEO …
Nie mów że tego n ie widzisz ? 🙂
Ale … linki płatne nadal są w cenie:
https://www.audyty-stron-internetowych.pl/archives/zagadka-02.html