x-default-hreflanf

Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron

Na początku kwietnia Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu rozwiązania, dzięki któremu webmasterzy będą mogli w prosty sposób kierować osoby odwiedzające ich serwis na domyślną stronę.

Od teraz webmaster stosując odpowiednie zapisy może „pokazać” osobom odwiedzającym jego witrynę nie tylko wersję „skrojoną językowo na miarę”, stosując poniższe zapisy. Sprawa dotyczy m.in. stron w języku niemieckim, skierowanych na obywateli Niemiec, Austrii czy Szwajcarii czy też osób mówiących językiem angielskim, ale mieszkającym np. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych czy Australii.

<link href=”http://example.com/en-gb” rel=”alternate” hreflang=”en-gb” />
<link href=”http://example.com/en-us” rel=”alternate” hreflang=”en-us” />
<link href=”http://example.com/en-au” rel=”alternate” hreflang=”en-au” />
<link href=”http://example.com/” rel=”alternate” hreflang=”x-default” />

Warto zwrócić uwagę na ostatni fragment kodu, wyboldowany, który wyświetli się osobom wchodzącym na stronę z krajów innych niż GB, USA czy AU – trzy wcześniejsze zapisy zaś „kierować będą” użytkowników odpowiednio z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Australii na wersje strony dopasowaną pod nich językowo. I to właśnie ten atrybut o wartości x-default jest nowością.

Osoby zainteresowane zgłębieniem tematu zachęcam w imieniu Pierra Fara na subforum Forum Google – Internationalization sub-forum.

2 komentarze do “Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron

  1. Atrybut hreflang w HTML-u i sitemapach jest obsługiwany od dawna, nowością jest tylko wartość x-default.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *