Czy warto zdobywać linki tematyczne

Bardzo warto 🙂

Algorytm Google oparty jest (w skrócie) na linkach. Im więcej linków prowadzi do naszej strony oraz im są one lepsze (w SEO ilość nie zawsze „przebija” jakość), tym otrzymuje ona większe wsparcie, co przekłada się na wyższą pozycję w SERPach.

Jakość linków zależy od kilku czynników: wielu domeny, na której się znajdują, wieku samego linku, miejscu na stronie, gdzie się znajdują (im wyżej w kodzie, tym lepiej) i inne. Wśród nich jest czynnik, który został całkowicie pominięty w klasycznych systemach wymiany linków (SWL), a który ma coraz większy wpływ na pozycjonowanie – tematyczność strony emitującej link ze stroną linkowaną.

Już teraz można zauważyć, że link z dobrej strony nierzadko znaczy więcej niż tysiące linków z SWLa. Link umieszczony na stronie o zdrowiu, prowadzący do strony firmy budowlanej będzie miał mniejszą moc, niż taki sam link umieszczony na stronie o tematyce związanej z budownictwem…

Łatwiej jest zdobyć linki nietematyczne, niewątpliwie. Warto jednak bardziej się przyłożyć, ponieważ tematyczny link to inwestycja na przyszłość. Link z SWLa zniknie w momencie nie opłacenia punktów – stracimy link, stracimy historię linku. Dobry link tematyczny z reguły nie znika – co sprawia, że ma coraz większą moc i coraz bardziej wpływa na pozycję naszej strony – oczywiście w sposób pozytywny 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *