No właśnie, jak to właściwie jest?
Czas w Internecie biegnie bardzo szybko. Jeszcze parę lat temu meta tagi, a właściwie ich optymalizacja, były podstawą przy zapewnianiu stronie widoczności w Google. Ciągły „postęp” w technikach oszukiwania algorytmu sprawił, że od pewnego czasu Google nie zwraca już w ogóle uwagi ma meta tak keywords, a ibezpośrednio na description zapewne także (tak odbieram słowa pracowników Google, zgodnie z którymi ten meta tag należy używać do zwracania uwagi na stronę przez osoby, przeglądające SERPy. Niby jest o tym wiadomo, ale nadal obserwuję próby „przeoptymalizowania” stron, poprzez upychanie w nim dziesiątek słów kluczowych. Jak to zatem jest właściwie?
W krótkim podsumowaniu tematu Matt zajmuje wyraźne stanowisko w zakresie obu wspomnianych meta tagów.
We don’t use meta keywords at all.
Mamy czarno na białym – nie wymaga chyba komentarza.
But we do use the meta description tag.
No i tutaj pojawia się pytanie – w jakim sensie? Otóż nie chodzi Mattowi o to, że teraz zamiast upychać słowa kluczowe w keywords należy „przenieść uwagę” na description. Nie. Meta tag description jest warty uwagi z innego powodu.
Jeżeli mamy dobrze opisaną stronę za pomocą tego tagu, zawiera on w sobie sensowny opis strony, korzyści, jakie może odnieść osoba odwiedzająca daną witryne – to wówczas taki wynik jest częściej klikany w SERPach. Jeżeli do pozyskiwania Klientów z Internetu podchodzimy nie pod kątem tylko pozycji, jaką zajmuje nasza strona na daną frazę, ale konwersji – to w takiej sytuacji dobrze sformułowany meta tag description zapewni nam to z pewnością. A poprzez większą ilość odwiedzin zwrócimy Google uwagę na naszą stronę – co przełoży się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Matt tego nie powiedział wprost – ale dla mnie jest to tak logiczne, jak fakt, że po dniu następuje noc 🙂
Dziwię się trochę, że po raz kolejny jest ten temat poruszany, no ale patrząc się na to, co „wyrabiają” nie tylko webmasterzy, ale i firmy SEO ze stronami swoich Klientów, chyba dobrze, że temat jeszcze raz został podkreślony.
Tak w temacie opisów to wtyczka do WP – WordPress SEO (produkcji Yast) – ma fajną opcję do opisów stron/postów. Jak dodajemy opis (lub tytuł) to mamy live podgląd jak będzie wyglądać (lub ile się zmieści) w wynikach Google :]