Serwis SEOMoz opublikował wczoraj listę czynników wpływających na pozycje strony w Google w roku 2011. Ostatnie takie zestawienie zostało opublikowane dwa lata wcześniej.
Czynniki zostały określone na podstawie wywiadów z 132 specjalistami SEO, którzy pochodzili z całego światami; ich rolą było wskazanie czynników wpływających na pozycje stron w SERPach, a następnie ustawienie ich wagi, aby można było wskazać czynniki o największym znaczeniu z punktu widzenia kształtowania pozycji strony w Google.
Po raz pierwszy opinie specjalistów „skonfrontowano” z danymi uzyskanymi ze zbadania 10271 wyników pobranych z Google w marcu br., które wyniki poddano następnie „mocnej obróbce” mającej na celu określenie w sposób jak najbardziej dokładny czynników mających największy wpływ na pozycje strony w Google. Szukano zarówno pozytywnych związków jak i negatywnych – np. negatywny wpływ długości domeny na pozycję strony w SERPach. Należy tutaj podkreślić, że taka korelacja nie występuje zawsze – a jedynie cechuje się większym prawdopodobieństwem wystąpienia takiego efektu. Korelację określano w skali od 0 do 1 – gdzie 0 – brak wpływu, 1 – największy wpływ.
Szczegółowe informacje dostępne są na SEOMozie, gdzie można sprawdzić np. jakie jest podejście specjalistów SEO do umieszczania linków w stopce czy ukrywania ich na stronie za pomocą CSS’a w kontekście prawdopodobieństwa otrzymania od Google „upomnienia” za stosowanie tego typu praktyk.
Miłej lektury i … wyciągania właściwych wniosków 🙂