Czas biegnie nieubłaganie – 10 lutego 2011 roku, czyli równe 10 lat temu, zostałem pierwszym moderatorem oficjalnego Forum Google dla Webmasterów.
Po 10 latach z naszej pierwszej czwórki zostałem tylko ja, co pozwala mi mówić o sobie, że jestem „najdłuższym stażem” PE tego forum 🙂
Oficjalnie nazwa szybko zmieniła się na tzw. Najlepszego Współtwórcę (Top Contributor), aby przeistoczyć się obecnie w Eksperta Produktowego (Product Expert).
TC Summit’y
Bardzo miło wspominam miniony czas, chociażby dzięki zaproszeniom od Google na międzynarodowe zjazdy organizowane co dwa lata w siedzibie Google w słonecznej Kalifornii – zwłaszcza dwa pierwsze: w 2011 roku, kiedy po raz pierwszy mogłem odwiedzić Mountain View oraz w 2013, kiedy poznałem osobiście Matta Cuttsa oraz Johna Muellera.
Wywiady z pracownikami Google
Czasy się zmieniły – nie ma już Matta Cuttsa, nie ma Kaspara Szymańskiego – na szczęście John jest dalej „na stanowisku”:).Zmieniło się coś jeszcze – dzisiaj dostęp do pracowników Google jest prostszy niż kiedyś. Kiedyś na informacje z pierwszej ręki czekało się długo – wystarczy wspomnieć, że moje wywiady z Kasparem – pierwszy w grudniu 2010 czy kolejne: luty 2012 czy grudzień 2012 – czytało ponad 1000 osób w ciągu dwóch dni :); co pokazuje, jak bardzo webmasterzy byli spragnieni informacji „z pierwszej ręki”.
W 2013 roku Kaspar „poszedł na swoje” i założył, razem z innym Guglersem, firmę Search Brothers. To był rok dużych zmian – Pingwin przeorał polską branżę SEO, znam firmy, gdzie ponad 50% stron dostało ręczne kary za nienaturalne linki przychodzące :).
I w takiej sytuacji nowym Googlarzem została Karolina, z którą miałem okazję przeprowadzić rozmowę w marcu 2014 a następnie Michał – który pełnił tę funkcję od grudnia 2014.
SEO dzisiaj
Od kilku lat, kiedy Google podjęło decyzję aby mocniej „przyjrzeć się” polskiemu rynkowi usług SEO, bardziej niż kiedyś liczy się jakość – dzisiaj łatwiej niż kiedyś (zwłaszcza nowej stronie) spaść w wynikach wyszukiwania za stosowanie w pracach nad zwiększeniem widoczności strony w Google działań, które łamią tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów.
Jeżeli masz problem z widocznością swojej strony w Google lub po prostu chcesz rozwiać jakąś swoją wątpliwość lub po prostu porozmawiać o zasadach, jakie panują w „ekosystemie dla webmasterów” wpadnij do Społeczności Search Console – obecna nazwa Forum Google dla Webmasterów; jesteśmy tam po to, aby pomagać w rozwiązywaniu różnych (zarówno tych prostych, jak i i tych bardziej złożonych) problemów 🙂
Program dla Ekspertów Produktowych
A jeżeli masz wiedzę z zakresu Wskazówek Google dla Webmasterów oraz lubisz pomagać innym w rozwiazywaniu ich problemów z widocznością w wynikach wyszukiwania Google to gorąco zachęcam do włączenia się w pomoc innym użytkownikom – kto wie, może będzie nam kiedyś dane spotkać się w gronie Ekspertów Produktowych?
Zobacz, czym jest Program dla Ekspertów produktowych oraz jak do niego dołączyć.
Do zobaczenia 🙂