Zgłoszenie strony do Google przez Narzędzia dla Webmasterów

Jak poinformowało Google na swoim blogu od teraz możemy zgłaszać nową witrynę stronę do Google nie korzystając „ze starego sposobu” – http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl – ale za pomocą Narzędzi dla Webmasterów.

Wystarczy wejść na swoje konto w Narzędziach i wybrać opcję „Pobierz jako Googlebot”

Jak zgłosić stronę do Google za pomocą Narzędzi dla Webmasterów

Po sprawdzeniu strony „oczami Googlebota” pojawi się nam możliwość zgłoszenia jej do indeksu wyszukiwarki.

Jak zgłosić stronę do Google z poziomu Narzędzi dla Webmasterów

Jeżeli uda się robotowi wejść na stronę zobaczymy link „Prześlij do indeksu”, po kliknięciu w który strona zostanie wysłana do Google w celu jej zaindeksowania.

I to wszystko 🙂

Korzyści?

Moim zdaniem przede wszystkim ułatwienie dla użytkowników. W prosty sposób mogą zachęcić robota do odwiedzenia ich strony w sytuacji, gdy jest ona jeszcze nowa i nie posiada żadnych zewnętrznych odnośników, które ułatwiałyby jej zaindeksowanie.

Google w pewien sposób zabezpieczyło się przed nadużywaniem tego rozwiązania do zgłaszania stron do indeksu – w tygodniu możemy zgłosić maksymalnie 50 podstron lub 10 pełnych serwisów. Z punktu widzenia zwykłych użytkowników to sporo – z punktu widzenia agencji SEM/SEO – z pewnością już nie. Chociaż bądźmy szczerzy – limity są i tak duże. Jestem też pewien, że Google będzie monitorować ilości zgłaszanych podstron/serwisów i nie zdziwiłbym się, gdyby ograniczenia te nie zostały niedługo zniesione.

Bardzo ważne jest też to, że zgłoszenie nie jest równoznaczne z zaindeksowaniem. Nadal należy zadbać o to, aby strona „coś sobą reprezentowała” – zgłaszanie w ten sposób stron w budowie mija się z celem.

Note that we don’t guarantee that every URL submitted in this way will be indexed; we’ll still use our regular processes—the same ones we use on URLs discovered in any other way—to evaluate whether a URL belongs in our index

W jakich sytuacjach warto rozważyć użycie tej opcji w przypadku stron, które są już zaindeksowane?

1) Jeżeli dodajemy nowy content i chcemy, aby Google szybko zaindeksowało nowe wersje stron

2) Jeżeli dodajemy nowe podstrony do serwisu

3) To także dobry sposób na odświeżenie cache’u, w sytuacji, gdy Google zaindeksowało nie to, co chcieliśmy 🙂

Google podkreśla, aby nie nadużywać nowego narzędzia, ponieważ robot jest coraz lepszy w wychwytywaniu zmian zachodzących w indeksie.

Googlebot is already pretty good about finding and crawling new content in a timely fashion, so don’t feel obligated to use this tool for every change or update on your site.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *