Poruszana w temacie postu kwestia dotyczy prostej sprawy – czy z punktu widzenia SEO lepiej jest posiadać adres
domena/słowo_kluczowe
czy
domena/katalog/katalog/katalog/słowo_kluczowe?
Czy ilość poziomów w obrębie adresu internetowego ma wpływ na pozycję strony w Google?
Odpowiadając na tak postawione pytanie należy zauważyć, że praktycznie nie ma tutaj różnicy. Aby to lepiej zrozumień, należy popatrzyć się na to przez pryzmat PageRanku.
Zazwyczaj strona główna witryny to miejsce, które posiada „najwięcej” PageRank’a. Związane jest to z faktem, że najczęściej linkujemy do strony głównej serwisu. Jeżeli zatem jakaś strona naszego serwisu będzie podlinkowywała stronę główną, to nie ma znaczenia, ile w adresie url mamy poziomów – w wyniku linkowania wewnętrznego przekazujemy stronie głównej PageRank – i już.
Niewątpliwie z punktu widzenia użytkowników prosta, zhierarchizowana struktura jest bardziej przyjazna dla użytkowników- jednak z punktu widzenia Google nie ma to najmniejszego wpływu na pozycję strony w SERPach.
Zastanawiające jest jednak ostatnie zdanie, gdzie Matt mówi, że „ilość poziomów w strukturze adresu nie jest GŁÓWNYM czynnikiem branym pod uwagę przy ustalaniu pozycji w SERPach”. Przejęzyczenie, czy … może jakaś wskazówka? 🙂
Pytanie raczej powinno byc czy w zwiazku z wiekszym zagniezdzeniem slowa kluczowe uzywane jako nazwy katalogow sa brane pod uwage 🙂
Hm… Według mnie jest OK … W poście chodziło bardziej o długość ścieżki, niż o słowa kluczowe w nazwach poszczególnych podkatalogów
Chociaż przyznam, że nad tytułem trochę myślałem i czuję, że nadal może nie być do końca jasno zrozumiały. Tytuł wynika z wypowiedzi Matta „ze środka postu” – jest tam moim zdaniem najważniejsza część wypowiedzi.