Wiesz, kim jestem. Dariusz Użycki

Wiesz, kim jestem! Dariusz Użycki

Nie tak dawno temu opisywałem książkę Darka pod tytułem „Czy jesteś tym, który puka”. Jeżeli jej jeszcze nie czytałeś, zachęcam do pobrania jej ze strony autora (link w recenzji) i przejścia do lektury wiesz, kim jestem!” w kolejnym kroku. Dowiesz się z niej, jak zaplanować swój rozwój osobisty, aby znaleźć odpowiedź na pytania:

  • gdzie jestem,
  • dokąd chcę dotrzeć
  • oraz jak zaplanować tę drogę.

W ten sposób płynnie przejdziesz do mawianej pozycji, która nauczy Cię, w jaki sposób skutecznie komunikować się na rynku pracy (nie tylko!).

Zapewne zdziwisz się, że komunikacja nie polega tylko na tym, aby mówić, ale także (zaryzykuję stwierdzenie, przede wszystkim!) słuchać tego, co inni mówią do Ciebie.

Dlaczego o tym piszę?

Ludzie uodpornili się na „sztuczki komunikacyjne”. Dzięki wielu publikacjom dostępnym na rynku znają te wszystkie sztuczki, którymi „zasypują nas” sprzedawcy. A to oznacza, że jeżeli chcesz rozwijać swoją karierę zawodową nie powinieneś ich stosować, ponieważ poza zaszkodzeniem jej tego typu działaniami nie uzyskasz nic więcej.

LinkedIn to specyficzna platforma. To miejsce, w którym pokazujesz się z imienia i nazwiska. Nie występujesz pod nickiem, co oznacza, że wchodząc w interakcje z innymi użytkownikami, kładziesz na szali to, co masz najważniejsze – swoją markę.

Dobrze byłoby wiedzieć zatem, jak ją budować, a także w jaki sposób później tę wiedzę wykorzystywać w praktyce.

Książka Darka wprowadzi Cię w ten temat.

Nie oczekuj jednak listy „sprawdzonych tricków”, które Ci to umożliwią.

Aby skutecznie zaplanować, a potem rozwijać, swoją karierę (jako pracownik, czy też jako przedsiębiorca), musisz zakasać rękawy i wziąć się do pracy – najpierw nad sobą, a potem nad swoim wizerunkiem, który zaczniesz budować (jestem o tym przekonany!) na LinkedInie; w ten sposób dowiesz się:

  • jak uzupełnić swój profil, aby wyglądał profesjonalnie – w końcu chcesz zbudować markę, prawda?
  • że w publikacji postów nie chodzi o ilość, ale – tak, tak! – o jakość.
  • w jaki sposób komentować publikacje innych osób – aby dać się poznać jako osoba, która do dyskusji wnosi wartość dodaną.

Budowanie marki to proces, nie jednorazowe działanie. Jeżeli chcesz do tego podejść we właściwy sposób, sięgnij po „Wiesz, kim jestem!” – jestem pewien, że się nie zawiedziesz.

Miej lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *