Podczas ostatniej konferencji SMX Advanced Matt podkreślił bardzo wyraźnie coś, co z pewnością wiele osób siedzących w SEO „bardziej niż mniej” już wie/domyślało się. Z drugiej strony jebnak jest wiele osób, które nie wiedzą, jak poznać, że na stronę została nałożona ręczna interwencja ze strony pracownika Search Quality Team (czyli tzw. ręczny filtr). Mało tego – dla nich każdy spadek jest często równoznaczny z filtrem/banem.
Dlaczego warto dodać swoją domenę do Narzędzi Google dla Webmasterów?
Otóż zawsze ręczna interwencja związana jest z stosownym komunikatem, jaki pojawia się w Narzędziach. To bardzo ważne – jak i to, że warto, aby zwłaszcza kluczowe domeny zostały dodane do Narzędzi, ponieważ w ten sposób będziemy mieli pewność, że Google poinformuje nas nie tylko (odpukać) o filtrze, ale chociażby o zhakowaniu strony czy innych problemach związanych z jej stabilnością. Tylko na początku roku Google wysłało w ten sposób prawie 700.000 informacji do webmasterów
If you get those Google Webmaster Tools notifications or messages, that means you have been hit by a manual penalty done by a person at Google after reviewing your site by hand.
Bardzo ciekawa jest informacja, że prawie 99% osób, których strony zostały dotknięte ręcznym filtrem, otrzymuje stosowne powiadomienia przez Narzędzia. To sporo – jeszcze do niedawna Google informowało, że nie wysyła powiadomień do stron ewidentnie łamiących Wytyczne. Podane dane, jak i obserwacja wątków na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów, pokazuje, że obecnie prawie każda strona, nawet i ta „beznadziejnie słaba” „ma szansę” dostać prywatną wiadomość od Google 🙂