zestaw narzędzi

Przydatne adresy

Lista jest aktualizowana co pewien czas. Ostatni update: 15-11-2022

Popraw widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google

Poradnik od Google podzielony na tematyczne sekcje, który wprowadzi Cię w świat zasad, którymi kieruje się Google tworząc wyniki wyszukiwania.

Obowiązkowa lektura dla każdej osoby, która w jakimś stopniu samodzielnie zajmuje się SEO swojej strony.

Przygotowanie strony pod kątem ruchu mobilnego

Optymalizacja szybkości ładowania strony

  • WebPageTest – kolejne świetne narzędzie do analizowania procesu wczytywania elementów strony. Posiada m.in. wskaźnik domContentLoaded, który informuje nas nie o całkowitym czasie wczytania strony, ale o wyświetleniu się strony w pełnej postaci dla użytkownika (podczas gdy w tle ładują się inne elementy, nie mające wpływu na widoczną treść)
  • GTMetrix – jako jedyne narzędzie pokazuje wyniki jakościowe w dwóch skalach – PageSpeed oraz YSlow – na tle
  • PageSpeed Insights – sprawdź budowę swojej strony pod kątem szybkości jej wczytywania się.

Narzędzia analizujące zmiany w alorytmie

Hacked sites

Przydatne informacje, newsy z branży

Zgłoszenie do Google spamu, płatnych linków itd. itp.

  • Spamraport – kiedy uważasz, że jakaś strona łamie Wskazówki Google dla Webmasterów możesz użyć tego Narzędzia, aby pomóc Google usprawnić algorytmiczne wyłapywanie „winowajców”
  • Zgłoszenie kupowania/sprzedawania płatnych linków – jeżeli uważasz, że jakaś witryna kupuje lub sprzedaje linki przekazujące PR
  • Spam w Rich Snippets – zgłaszanie spamu w opisach rozszerzonych w wynikach wyszukiwania

Zgłoszenie do Google inny naruszeń

Narzędzia online

=====================

Search Console

  • Google Search Console (dawne Narzędzia Google dla Webmasterów) – nieodzowne dla każdej osoby, która chce, aby jej strona była jak najlepiej widoczna w Google. W związku z sukcesywnym dodawaniem nowych opcji Narzędzia bardzo zmieniły się na przestrzeni paru ostatnich lat. Obecnie np. właściciele zweryfikowanych stron dostają powiadomienia nie tylko o karach, ale i nieaktualnych wersjach CMSów czy zainstalowanych wtyczkach.

Testowanie danych strukturalnych

  • Narzędzie do testowania danych strukturalnych – jeżeli chcesz, aby w wynikach wyszukiwania zobaczyć np. gwiazdki sprawdź, czy dane strukturalne wdrożono poprawnie na stronie. Uwaga – poprawność wdrożenia to jedno; rich-snippets wyświetlane są dla stron, które mają w oczach Google pewną reputację.

Disavow tool

SSL

Analiza poprawności wdrożenia AMP

Generator sitemapy

Sprawdzanie nagłówka HTTP

Bezpieczeństwo

  • Securi – gdy chcesz sprawdzić, czy na Twojej stronie nie „zagościł” np. jakiś malware.
  • Unmask Parasites – podobny serwis co Securi.
  • Przydatny adres przy zakupie domen – sprawdzamy, co wcześniej znajdowało się na domenie. Uwaga – nie zawsze coś zobaczymy (kwestia ustawień dostepu w robots.txt)

Wygląd strony

  • SEOmofo – podgląd Title, description – gdy chcemy mieć pewność, że cała ich zawartość będzie widoczna „bez ucięcia” w SERPach. Uwaga! – niekiedy pokazuje pełny tekst, a w rzeczywistości w SERPach Google obcina title czy description.

Badanie zachowania użytkowników na stronie

  • Hotjar – moim zdaniem narzędzie, z którego będą zadowoleni i „zwykli użytkownicy”, jak i . W przeciwieństwie do CrazyEgga daje większe możliwości konfiguracji czy udostępniania, a także zakładania kont resellerskich. Udostępnia też darmowe konto do prywatnego użytku
  • CrazyEgg – konkurent Hotjara

Inne ciekawe adresy/narzędzia online

Programy do analizy konkurencji

Monitoring marki w Internecie

19 komentarzy do “Przydatne adresy

  1. Jeśli chodzi o testowanie szybkości strony to ciekawym narzędziem online jest też webpagetest.org

    1. Dzięki, dodałem do listy.
      Jeżeli macie jakieś ciekawe adresy, podzielcie się nimi – w komentarzach lub na emaila; rozbuduje liste (już od pewnego czasu nosiłem się z takim zamiarem)

  2. Jednak nie jesteś tak na maxa white, brakuje podstawowe narzędzia do PageRank Sculpting pokazującego kolejność interpretacji kodu HTML, dawniej Crawler Link Vendor na przykład.

    htaccesa warto umieć ręcznie, to są te same wyrażenia regularne, których używa się w GA

    1. htaccessa zostawiam programistom, jak napisałem. Ktoś kiedyś pytał o takie narzędzie i tylko dlatego je zamieściłem 🙂
      Co do PRS – nawet, jak to działą, to do czasu – a ja nie ksupiam się na rzeczach „do czasu”, ale dobrych.
      Pamiętasz, jak kiedyś nofollow był interpretowany? Google szybko zmieniło zasady jak ludzie zaczęli sterować przepływem PR.
      Nie zdziwię się, jakby okazało się, że podobnie jest z PRS – ale tym razem nic nie powiedzieli, aby Seowcy mieli „co robić” 🙂

  3. Pod Zgłoszenie ponownego rozpatrzenia strony umieściłeś lika do Page Speed Insights tak samo jak kilka pozycji niżej:) Myślę, że to pomyłka 😛

  4. Ćwierć linków, to zestaw dla donosicieli, uprzejmie zgłaszających do google. Proponuje interesować się sobą i swoimi stronami, zamiast donosić na innych i taką postawę promować na blogu.

    1. Ćwierć? Jak coś to kilka.
      Co do donoszenia – nie widzę nic złego w tym, jak ludzie dbają o jakość.
      W Austrii czy w Niemczech, nie mówiąc już o Skandynawii, ludzie sami dbają o to, aby inni przestrzegali przepisów ruchu drogowego. Czy to źle, że biorą sprawy w swoje ręce?

      1. W swoje ręce sprawy bierze się wtedy, kiedy udaje się lub pisze do kogoś, np. łamiącego prawo, naruszającego nasz interes lub regulamin, i osobiście załatwia z nim sprawę. Natomiast to o czym piszesz jest zwykłym donosicielstwem – ludzie nie biorą spraw w swoje ręce, ale donoszą na siebie do urzędów, służb, czy w tym wypadku korporacji. Oczywiście w internecie kontakt z drugą osobą, możliwość poznania jej personaliów są dość ograniczone, przez co ludzie czują się bezkarnie, ale mimo wszystko zachęcam do interesowania się przede wszystkim sobą, a naprawianie świata zacząć od siebie. Jeżeli coś się nam u innych nie podoba, to zamiast klikać „zgłoś” starać się właśnie wziąć sprawy we własne ręce i załatwić problem prywatnie. To jest bardziej czasochłonne, ale przynajmniej ma się czyste sumienie, że nikogo się nie sprzedało/wydało.

        Nie kilka, a kilkanaście:
        Spamraport
        Zgłoszenie kupowania/sprzedawania płatnych linków
        Spam w Rich Snippets
        Żądanie usunięcia strony z indeksu Google
        Żądanie usunięcia treści z Google za kradzież treści, praw autorskich (DMCA)
        Zgłoszenie nieprawidłowego ostrzeżenia o wyłudzaniu danych (phishing)
        Jeżeli uważasz, że witryna zawiera niebezpieczne lub złośliwe oprogramowanie – użyj tego formularza
        Zgłoszenie naruszenia w znaku Google
        Zgłoszenie strony służącej wyłudzaniu informacji
        Usuwanie treści z witryny, która należy do innej osoby
        Zgłoszenie faktu, że strona zawiera złośliwe oprogramowanie
        Zgłoszenie strony, na której występują inne problemy niż te związane ze spamem
        Zgłaszanie nadużyć w winnych produktach Google niż wyszukiwarka

        1. Przesadzasz.

          „Żądanie usunięcia treści z Google za kradzież treści, praw autorskich (DMCA)” – jak ktoś kradnie treść z Twojej strony rozumiem, że nie reagujesz?

          Reszta to przejaw typowo polskiej cechy – jedni nazywają to znieczulicą społeczną, inni – brakiem wiary, że można mieć wpływ na jakość świata zewnętrznego. Sorry, ja nie zaliczam się do pierwszej grupy – nie zgłaszam spamraportów, ale jak ktoś chce, niech robi; ludzie teraz np. wysyłają na Policję filmiki z wideorejestratorów – źle robią?

          1. Trzeba jeszcze wiedzieć, że ktoś treść ukradł czyli do niej dotrzeć.

    1. Zależy do czego – pod kątem ręcznej analizy profilu linków przychodzących – a ja nie uznaję do tego żadnych automatów i ich reguł, ponieważ one nie uwzględniają mojego doświadczenia – SEO Odkurzacz jest bezkonkurencyjny – następca jest bardziej skomplikowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *