Google nie ustaje w rozwijaniu Narzędzi dla Webmasterów. W dniu dzisiejszym po raz pierwszy zobaczyłem na emailu taki oto komunikat
Pierwszy przycisk – „Przejrzyj problemy” – przenosi nas od razu do odpowiedniej sekcji w Narzędziach dla Webmasterów, gdzie możemy sprawdzić, które ze stron wymagają naszej uwagi
W analizowanym przypadku mamy cztery rodzaje problemów. Klikając w link przechodzimy do szczegółów danego problemu – np. po kliknięciu w „Mały rozmiar czcionki” przechodzimy do nowej strony, na której nie tylko widzimy listę problematycznych stron, ale także otrzymujemy konkretne wskazówki odnośnie poprawy problemu określonego przez Google jako „Mały rozmiar czcionki”
Nad wykresem i danymi mamy link do odpowiedniego artykułu w Pomocy. Tym razem do polskojęzycznej wersji – zobacz.
Po kliknięciu w drugi przycisk przechodzimy na stronę z ciekawie przygotowanymi wskazówkami, ale w wersji …. angielskiej (mam nadzieję, że to szybko zostanie poprawione – domyślam się, że trwają prace nad tłumaczeniem, ponieważ adres url zawiera w sobie literki „pl”, którymi Google oznacza polskojęzyczne strony).
Jak widać usprawnień Narzędzi ciąg dalszy. Zastanawiam się tylko, jak wykorzystywanie zaleceń będzie wyglądało w praktyce, gdzie wielu webmasterów nie zna podstawowych zagadnień związanych z budowaniem stron przyjaznych pod elementarne Wskazówki Google dla Webmasterów. Na pewno jednak Ci, którzy poświęcają swoim stronom wiele uwagi, zyskają. I o to w tym wszystkim chodzi 🙂
Witam, no i u mnie zawitał ten komunikat. Mam pytania:
1. Czy wykonanie wersji typowo mobilnej rozwiąże ten problem? tzn. coś takiego. m.onet.pl ?
2. Ignorując ten problem i nic nie robiąc z pewnością odbije się to na pozycjach w wynikach Google, czy spadki z tego powodu są już odczuwalne przez kogoś? a czy spadków raczej z tego powodu można spodziewać się za kilka miesięcy?
Witam.
ad 1) Tak – akuratnie byłem w trakcie wdrażania jednego serwisu, kiedy się ten komunikat pojawił. Po wdrożeniu RWD w SERPach na smartfonie pojawiło się „Na komórki” – zatem problem został rozwiązany
ad 2) Na pewno będzie to miało wpływ – na razie nie spotkałem się z uwagami innych osób. Ale warto przede wszystkim mieć na uwadze nie Google, ale naszych użytkowników – jak udział w ruchu z komórek to kilkanaście i więcej procent, to odbija się to na pewno na zaangażowaniu ludzi na stronie – warto więc zadbać o takie osoby, tym bardziej, że udział ruchu z mobila cały czas rośnie.