Każda zmiana zaczyna się od pewnego zdarzenia.
W przypadku firmy Johna było to spotkanie, na którym przekonał zespół, że aby coś zmienić w firmie, aby zaczęła się ona „lepiej kręcić”, potrzebny jest wielki, wspólny cel.
Podczas dyskusji ktoś rzucił: „Zyskujmy światową sławę”. Wydawało się to to trochę niedorzeczne, ale po głębszym zastanowieniu zespół to zaakceptował. Okazało się bowiem, że stało się jasne, że aby się tak stało, należy działać inaczej niż wszyscy inni i wywierać pozytywny wpływ na każdą osobę, która ma styczność z firmą.
Wizja ta sprawiła, że World Famous Pike Place Fish nie istnieje tylko po to, aby sprzedawać ryby. Celem firmy jest obsługa klientów w taki sposób, w jaki nie robi tego nikt inny.
Wiele firm uważa, że istnieją dla zysku. Tymczasem ci, którzy widzą coś poza zyskiem, zauważają np., jak pracownicy obchodzą się z ludźmi – wdróż tę zmianę w swojej firmie i zobaczysz, co się stanie.
Poznaj historię stoiska, które zyskało sławę tym, że sprzedawcy dosłownie rzucają ryby – nie tylko sobie, ale i klientom (czy tym, którzy pojawiają się w Seattle tylko po to, aby zobaczyć na własne oczy, że miejsce, gdzie „ryby latają”, dosłownie istnieje.