twitter

Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google

Jak wiadomo od niedawna Google uwzględnia linki z mediów społecznościowych (Twitter, Facebook) przy tworzeniu SERPów. Pisałem o tym stosunkowo niedawno, przedstawiając wypowiedź Matta na temat tego, że Google uwzględnia media społecznościowe do tworzenia swojego indeksu.

Co to jednak w praktyce oznacza?

Ciekawy artykuł ukazał się na SEOMoz’ie dotyczący wpływów tweetów na pozycję strony w Google. Konkluzja po jego lekturze jest taka, że Google używa sygnałów z tych mediów (praktycznie) tylko do … wspomagania indeksowania stron, których one dotyczą, nowych postów na blogach itp.

Przeprowadzono 6 testów – jak zauważyłem największa różnica w pozycjach była związana z … brakiem indeksacji danego artykułu. W dodatku, nie była to jakaś konkurencyjna fraza

Wnioski?

W krótkim okresie czasu tweety wpływają pozytywnie na szybką indeksację nowych treści na stronie.

Autor przeprowadzał testy w krótkich okresach czasu. Moim zdaniem jednak w długim okresie czasu strona może zwiększyć dzięki tweetom reputację w oczach Google, ponieważ oprócz szybszej indeksacji zyskasz dodatkowy ruch na stronie.

Jeżeli zatem piszesz bloga, pamiętaj o jego integracji z Facebookiem, Twitterem czy Blipem (jak jest u mnie).

Zainteresowane osoby odsyłam do oryginału.

4 komentarze do “Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google

  1. z tym ruchem to prawda, dobrze zaprojektowana strona fanowska pozwala na dodanie do serwisu kilkunastu czy też kilkudziesięciu odwiedzin dziennie

  2. Ja moge powiedzieć, ze moja strona fanowska ma 3200 fanów i generuje dziennie 50 wejść na stronę www. Więc dużo nie jest, ale zawsze coś. A teraz PYTANIE?.. czy pingować strone fanowską i twittera?

    1. Nową stronę wystarczy zgłosić do Narzędzi, aby została zaindeksowana.
      Pingowanie moim zdaniem ma sens jak coś tylko dla nowych stron – ale trzeba pamiętać o tym, że jak witryna będzie kiepska, to potem może „ot tak” wylecieć” z indeksu. Na forach można znaleźć wiele przykładów na to, że szybka indeksacja nie zawsze oznacza długi pobyt w SERPach…. Dobry serwis – o dobrej strukturze i zawartości – nie będzie potrzebował nigdy pingowania – oczywiście w długim okresie czasu.
      Pingowanie też sprawdza się przy początkowym stadium istnienia strony, gdzie zależy nam na szybkiej indeksacji nowych treści – i tutaj WordPress jest tego doskonałym przykładem.

  3. Świetny artykuł i sama prawda z niego płynie, micro blogi oraz wysokiej klasy serwisy społecznościowe pozytywnie wpływają na reputację w oczach Google, dziękuję za artykuł i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *