Matt Cutts

Jak Google postrzega witryny składające się tylko z … jednej strony?

W pytaniu chodziło stricte o postrzeganie przez Google witryn składających się z jednej strony, na której zaimplementowano spore ilości CSS i JS, które to witryny niosą dla osoby je odwiedzającej takie same doznania jak rozbudowane witryny – składające się z wielu stron.

Odpowiadając na tak postawione pytanie Matt przypomina, że Google coraz lepiej radzi sobie z „wyciąganiem tekstu” np. z JS. Google jednocześnie nie zmusza użytkowników do tego, aby budować bardziej rozbudowane serwisy „kosztem serwisów jednostronicowych”. Zanim jednak zdecydujemy się na przejście serwisu w „one page site” warto przeprowadzić testy aby zobaczyć, z jaką spotka się to reakcją dotychczasowych użytkowników strony – mierzoną np. pod kątem konwersji.

Osobiście wolałbym mieć „normalny serwis”. Z prostego powodu – to, że Google „coraz lepiej” radzi sobie z czytaniem tekstu zaimplementowanego w JS czy Flashu nie jest tożsame z tym, że … zawsze dokładnie go przeczyta/zinterpretuje. A to jak dla mnie jest wyraźny sygnał, że czas „jednostronicowych serwisów” jeszcze nie nadszedł.

Oczywiście, na pozycję strony w Google ma wpływ, oprócz budowy serwisu, także i reputacja domeny oraz linki – zatem serwis, składający się tylko z jednej strony może być wysoko w Google na wiele różnych fraz. Jeżeli jednak tak będzie to…  zadajmy sobie pytanie, co by było, gdyby strona była w 100% zoptymalizowana pod SEO 🙂

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mibrj2bOFCU[/youtube]

2 komentarze do “Jak Google postrzega witryny składające się tylko z … jednej strony?

    1. O ile pamiętam kiedyś z HO z Johnem, to jest to OK.
      Jak to sprawdzić?
      Wyłacz sobie style w przeglądarce i zobacz, czy widać zdjęcia – a najlepiej wykorzystaj opcję z Narzędzi Pobierz jako Googlebot – i od razu będziesz wiedział, jak bot Google’a widzi Twoją galerię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *