data w wynikach wyszukiwania (serps)

Jak Google decyduje o tym, jaką datę wyświetlić w wynikach wyszukiwania

Na pewno zauważyliście, że niekiedy Google wyświetla w wynikach wyszukiwania datę.

W jednym z ostatnich wpisów na blogu Google możemy znaleźć kilka ciekawych informacji związanych z procesem przypisywania daty do artykułu oraz tym, w jaki sposób zminimalizować ryzyko pokazania się w SERPach niewłaściwej daty.

Jak pomóc Google wybrać właściwą datę dla artykułu

Aby pomóc Google wybrać właściwą datę nalezy kierować się kilkoma zasadami

  • Jeżeli strona została zaktualizowana – podaj datę. Użyj też do tego odpowiednich danych strukturalnych – datePublished oraz dataModified – zgodnie z zaleceniami Google (dla stron opartych o AMP sprawdź ten link)
  • Używasz danych strukturalnych? – używaj tej samej daty co pokazanej na stronie
  • Używaj daty publikacji swojej strefy czasowej
  • Nie używaj dat przyszłych
  • Danych strukturalnych używaj zgodnie z zaleceniami Google

Jak rozwiązać problem z widoczną datą ?

Jeżeli zauważysz, że Google wybiera inną datę, sprawdź artykuł i daty, jakie znajdują się na jego stronie – może się zdarzyć, że Google pobiera datę widoczną przy innym artykule (widziałem też sytuację, gdzie zaciągano datę z … komentarzy pod wpisem); w takiej sytuacji będzie trzeba dokonać stosownych zmian na stronie.

W sytuacji, gdy nie będziesz mógł sobie poradzić, wpadnij na Forum Google dla Webmasterów 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *