Ile kosztuje na Zachodzie content marketing – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

Content marketing (Wikipedia) to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.

Nie liczy się ilość publikowanych treści, a jej jakość ORAZ miejsce publikacji. Aby mieć korzyści z content marketingu nie wystarczy publikować kilku wpisów miesięcznie na „byle jakim: blogu (czy nawet własnym) – postępując w ten sposób (pisząc dla robotów, nie dla ludzi) nie osiągniemy zakładanego celu (lub wydłużymy jego osiągnięcie w czasie)

Dodatkowo strategia content-marketingowa musi być spójna z innymi elementami, np. z wyglądem naszej strony – trudno odnieść korzyści w sytuacji, gdy nasz blog (nie mówiąc o stronie firmowej!) wolno działa, nie jest dostosowany do ruchu mobilnego, a nawet sam układ kolorów czy układ strony zniechęca do bliższego zapoznania się z zawartością witryny.

Trafiłem niedawno na ciekawe nagranie, w którym autor mocno, ale bardzo konkretnie, pokazuje, że praca przy stronie musi kosztować.

Zobaczmy, ile.

UWAGA !

Ceny padały w dolarach – biorąc pod uwagę różnice w sile nabywczej nie podaję waluty przy wycenach -można „plus-minus” przyjąć, że podane kwoty są wyrażone zatem w PLN.

Ile kosztuje dobrej jakości strona

Prosta strona, aby mogła konwertować, może kosztować nawet 20.000 – i dlatego  jeżeli nie masz środków na podrasowanie swojej strony to lepiej odpuścić sobie content marketing.

W pełni zgadzam się z wypowiedzią – bardzo często widzę słabej jakości strony, z błędami, wolne, nie dostosowane pod ruch mobilny, o użyteczności nie wspomnę. Jeżeli ktoś chce promować taką stronę to zawsze zadaję mu pytanie: „Czy kupiłby Pan/Pani coś na stronie o takiej jakości”? „Czy zdecydowałby się Pan/Pani na usługi parkieciarza, który na swojej witrynie prezentuje „wątpliwej jakości” grafiki?”

Nadal dużo osób nie potrafi zrozumieć, że aby strona konwertowała musi dobrze się prezentować, zachęcać do interakcji.

Ile kosztuje dobrej jakości wpis na bloga

Nie mniej niż 1000 – 2000. 

Dla Klienta liczy się efekt – czyli wpis; ale aby go napisać trzeba poświęcić godziny na analizy już napisanych wpisów z branży.

Do wpisu należy dobrać grafikę – idealnie, jak zrobi to ktoś, kto orientuje się w tej materii – a nie „dorzuci” pierwsze z brzegu zdjęcie stockowe, oczywiście darmowe.

No i na końcu – wpis trzeba dopasować pod to, co jest wyszukiwane w Google – a to kolejne (nierzadko) godziny pracy.

To wszystko sprawia, że koszt miesięcznej promocji małej firmy (Facebook, Pinterest itp itd) rośnie nam do 10.000 – 15.000 

Zachęcam do oglądnięcia całości nagrania – autor nagrania w sposób rzeczowy przedstawia „uczciwe” koszty wykonania infografik, animacji, czy nagrań wideo, które są zamieszczane na stronach.

9 komentarzy do “Ile kosztuje na Zachodzie content marketing – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

  1. Content marketing – jedna w wiodących firm SEO sprzedaje pod tą nazwą podrasowane Precle ..i faktycznie dużo za to biorą 🙂 Oczywiście ich klienci nic nie rozumieją – ale nazwa modna to płacą – nie sprawdzając – gdzie ten Content ląduje.

    Są też profesjonaliści, ostatnio sporo firm płaci nam za umieszczanie kontentu w serwisach gdzie jest ruch „żywy” najciekawsze jest to, że teksty są naprawdę ciekawe i warte przeczytania, Nie są już zlepkiem kluczowych fraz . Reasumując, zgadzam Content marketing w Polsce jak wszędzie indziej będzie drogi i tanio się tego nie da zrobić (chyba, że „po japońsku”)

  2. Cytat „Dla Klienta liczy się efekt – czyli wpis; ale aby go napisać trzeba poświęcić godziny na analizy już napisanych wpisów z branży” – bzdura.
    Aby napisać wpis trzeba mieć pojęcie o tym co się pisze wynikające z praktycznego doświadczenia a nie mieszania wypocin najczęściej copywriterów – prawda.
    Sztuką jest odróżnić jedno od drugiego nie będąc w temacie.

    1. Masz rację – niekiedy jednak trzeba pomóc Klientowi – porównałbym to do autoryzacji wywiadu, gdzie dziennikarz „skleja” wypowiedzi ze sobą, tworząc spójny wątek.
      Nie miałem na myśłi „wypocin” 🙂 – ale niestety często to wygląda tak, jak napisałeś 🙁

  3. Oferta:
    W skrócie: content marketing to najpopularniejsza forma reklamy w Internecie, poza zaprezentowaniem produktu w naturalny sposób, reklamodawca otrzymuje silne linki odsyłające do swojej strony, co przekłada się na pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo.

    Rys historyczny: Ważną rolę w budowie jak i wzmacnianiu pozycji firmy, marki, produktu czy osoby, odgrywają treści publikowane w sieci. W przeszłości podstawową forma komunikacji tekstowej w Internecie z potencjalnymi klientami były informacje prasowe. Wraz ze wzrostem konkurencji dobry PR i marketing bazuje na wartościowych treściach. Content marketing pomaga zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, edukować konsumentów i dzielić się swoją wiedzą w taki sposób by zyskać przewagę nad konkurencją. Proponujemy publikację artykułów sponsorowanych w takiej formie jak: artykuły eksperckie, poradniki, wywiady, opisy produktów wraz z filmami wideo i infografikami. Jeśli nie posiadasz pomysłu, ani czasu na napisanie artykułu, nasi redaktorzy chętnie opracują dla Ciebie odpowiedni materiał zgodny z wytycznymi i zoptymalizowany pod SEO.
    Podnieś pozycję swojej strony

    Współcześnie, działania w zakresie SEO/SEM mające na celu wypromowanie serwisu lub produktu i zaprezentowanie ich wysoko w wynikach wyszukiwania, bazują przede wszystkim na wartościowych treściach. Nasze serwisy, w połączeniu z działaniami content marketingowymi stanowią doskonały fundament, na którym zbudujesz swoją pozycję w Sieci. Publikacja wartościowych tekstów SEO z linkami do własnej strony internetowej bądź stron swoich klientów to pierwszy krok ku wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania Google.

    ————————–

    I sprawdzamy linki – konkretne strony:
    Google nie indeksuje ze względu na niską jakość / spam. wg monitorbacklinks.com, inne systemy typu Alexa też nie „widzą” serwisów. (jeden przykład http://slubwobcasach.pl/obraczki-slubne-musisz-wiedziec/)

    I to się właśnie nazywa KONTENT Marketingiem nad Wisłą 🙂 (bo klient jest kontent że ma content)

    1. … content marketing to najpopularniejsza forma reklamy w Internecie, poza zaprezentowaniem produktu w naturalny (przyp. naturalny ???) sposób, reklamodawca otrzymuje silne linki odsyłające do swojej strony, co przekłada się na pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo” Przecież to = płatne linki!!! Powinny być bany za coś takiego już niedługo pewnie 😉 Pan Sebastian jasno pisze, płatny link to płatny link! Nie jest jakąś wyrocznią, ale dosyć sensowne ma poglądy 😉

      „Niedoskonałe przepisy regulujące rynek reklamowy, jak również rozmyta granica pomiędzy tym co możemy uznać za reklamę a co nią nie jest, powodują szereg patologi. Zresztą, jeżeli mowa o reklamie to jej naczelną zasadą jest wykreowanie potrzeby i zmiana naszych racjonalnych zachowań poprzez przyciągające „opakowanie” całości, a nie zaspokojenie potrzeb informacyjnych.”

      Czy ten cytat nie jest prawdziwy? Warto to przemyśleć!

      Google swoim podejściem rozwaliło cały internet, jego niezależność i wiarygodność, która opierała się właśnie na treściach tworzonych z pasji i chęci dzielenia się z innymi wiedzą, informacjami, poglądami etc. To było rzeczywiste i prawdziwe. Teraz treści powstają głównie pod reklamę i pozycjonowanie. Trudno winić za to sam koncern, że ludzie ulegli „zbiorowemu zaćmieniu”. Pozycja monopolisty chyba jednak do czegoś zobowiązuje. Firma nie jest tylko kreuje (na razie tylko to jest prawdziwe) się na odpowiedzialną.

      Ciekawe czy ktoś oglądałby telewizję, gdyby zamienić miejscami proporcje bloków programowych i reklamowych. Tak ludzie są naiwni w sieci!!! Granica Panie i Panowie zatarła się. Czy ten blog jest wyjątkiem?

      Czasem reklama jest sztuką samą w sobie tylko ile jest takich. Jednak zawsze to reklama i może ją bronić tylko jej użyteczność dla odbiorcy.

      Ludzie obudźcie się. Kupilibyście okna u sprzedawcy, który daje gwarancje że będą dobrze zrobione, mimo że producent nic takiego nie gwarantuje? Google coś wam gwarantuje i zapewnia? Dla tych co nie zrozumieli SEO/SEM = sprzedawca okien, Google = producent okien.

      To jest właśnie dobry content marketing dla prawników zajmujących się ratowaniem ludzi z opresji związanych umowami z SEO i SEM 🙂

      No i małe pro bono dla tego bloga 🙂

  4. Prosiłbym o więcej linków dobrych / złych. Są publiczne w końcu 🙂
    Pisanie na sucho bez przykładów … trochę zachowawcze. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *