Ostatnio kilka osób pytało mnie ostatnio, czy „Aktualizacja” widoczna w pozycji menu „Analityka wyszukiwania” w Search Console to … zapowiadany Pingwin.
Odpowiedź brzmi – NIE.
Czym jest zatem Aktualizacja w Analityce wyszukiwania?
Po najechaniu na datę, dla której jest widoczna dana informacja pojawia się małe okienko z linkiem, po kliknięciu w który przechodzimy na stronę w Pomocy Google., gdzie Google informuje nas, że widoczne w raporcie aktualizacje związane są one ze zdarzeniami, które mogą wpłynąć na prezentowane dane, np. po zmianie metody agregacji danych
On rare occasions, there might be an event in Search Console that could affect your report data. For example, if we change our data aggregation methods or there is a logging error, you might see a dip or bump in your chart. This page records known issues that might affect your data
Niestety, Google „zarezerwowało” tę opcję tylko do ważnych zmian/dużych bugów. Ostatnio kilka razy mieliśmy do czynienia z problemami związanymi z brakiem danych w Search Console. Wówczas Google nie zdecydowało się na wypuszczenie informacji o bugu, co doprowadziło wielu webmasterów do niemal palpitacji serca, jak zobaczyli, że dane o ruchu i kliknięciach z ich stron na przestrzeni paru dni spadły do zera 🙂 (wykres został przerwany, dopiero po pewnym czasie poprawiono go).
Ostatnia Aktualizacja związana była z bugiem w Google Analytics. Osoby, które nagle zauważyły spadek do zera ruchu z urządzeń mobilnych i tabletów w Google Analytics, mogły znaleźć na stronie Google informację o tym, że to nie był problem z widocznością ich stron, ale z tym, że cały ruch został mylnie oznaczony jako „Desktop”.
All traffic in Search Analytics was erroneously labeled as „Desktop” traffic in the „Devices” grouping category.
plus informację o tym, że bug został poprawiony 1 sierpnia
This mislabeling was corrected on Aug 1.
Kolejny dowód na to, że warto podpiąć swoją domenę do Search Console 🙂