Czy zmiana silnika serwisu/sklepu ma wpływ na pozycję w Google

Odpowiadając na tak postawione pytanie należy jasno stwierdzić, że tak. Ten wpływ może mieć bezpośredni wpływ na zmianę wyświetlania się w SERPach, może też jednak mieć i wpływ pośredni.
Wpływ bezpośredni związany jest użytym rozwiązaniem w zakresie budowy stron internetowych. Przeniesienie serwisu ze strony niezoptymalizowanej pod kątem Google – brak przyjaznych adresów url czy brak wewnętrznego linkowania to tylko 2 z wielu czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań ładnych z zewnątrz (pod względem grafiki), jednak po wejściu w silnik sklepu okazuje się, że jest on napisany w sposób zupełnie niezoptymalizowany pod wyszukiwarki. Nie zawsze da się to w sposób prosty naprawić – a to oznacza konieczność wydania większej ilości środków na poprawę tego, co zepsuł … autor skryptu. Kupując sklep nie kierujmy się tylko templatką – na tym „można się łatwo przejechać”.
O pośrednim wpływie mówi i pisze się natomiast stosunkowo mało, a ma on także wpływ na Google. I tutaj wymieniłbym dwie okoliczności.
Po pierwsze – bardzo często ze zmianą skryptu sklepu związana jest zmiana hostingodawcy. Serwer, który charakteryzuje się dużą awaryjnością może zachwiać naszymi SERPami – o czym pisałem już wcześniej.
Po drugie – nazbyt jeszcze często przenosząc stronę „chcący/niechcący” doprowadzamy do tego, że przez pewien czas nie wyświetla się ona w Google. Brak zaś strony w SERPach, wnosząc z pojawiających się od czasu do czasu uwag na Forum Google, też ma wpływ na spadek, ponieważ w pewien sposób obniżamy wiarygodność naszej strony w oczach przeglądarki.
Niby większości osób jest to znane, jednak wiele osób nie mających styczności z SEO na co dzień nadal doprowadza do sytuacji opisanych powyżej, nie zdając sobie sprawy, że może (nie musi) odbić się to na ich serwisach negatywnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *