Pytanie takie pojawiło się już w 2008 w jednym z wywiadów z Guglarzem. Stwierdził on wówczas, że jeżeli mówimy o linkowaniu naturalnym, gdzie mamy sytuację dwóch firm, prowadzących działalność suplementarną, np. sklep linkuje do strony przedstawiciela jednej z marek w nim oferowanych i na odwrót, to takie działania są naturalne z punktu widzenia algorytmu i strony nie powinny czuć się zagrożone ze strony Google.
Oczywiście, gdyby rzecz dotyczy stron o innej tematyce, np. strona o finansach jest zlinkowana ze stroną o tresurze psów – to taki przykład stanowi już naruszenie wytycznych i może prowadzić do nałożenia na stronę filtra – co jest logiczne :).
Mam tu pewne obawy co do dzialan algorytmu w ostatnim miesiacu, moze 2 miesiecach. Zwykle blogi tematyczne dawaly dobre rezultaty. Teraz z 6 na 6, ktore zrobilem, dostaly filtr za umieszczenie linka do strony z tej samej kategorii – i to na kilku godzinach!.
Zwiekszone ryzyko „otrzymania kary” mają – jakosci domeny, wiek witryny, linka na wszystkich podstronach (a nie przykladwo jednej).
Pozdrawiam
Spóbuj może z ALT’em 🙂