Czas szybko biegnie naprzód – „dopiero” był czerwiec 2010, kiedy zakładałem bloga i pisałem pierwszego posta, siedząc „przy okazji” godzinami przy optymalizacji swojego bloga. Mamy tymczasem połowę stycznia 2011. Przez ten czas napisałem 182 wpisy, które są oglądane statystycznie po 3 razy 🙂 – rekordzista był oglądany do teraz 527 razy – Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google.
W branży od czerwca 2010 „trochę” się zmieniło. Zmiany te można podsumować bardzo krótko – coraz bardziej trzeba się starać, aby być wysoko w wynikach wyszukiwania, coraz bardziej Google docenia pracę poświęcaną nad żmudnym rozwojem swojego serwisu. I wprawdzie pojawiają się co chwila jakieś „rumaki”, które mają na celu przyspieszyć pewne kwestie – to jednak na dłuższą metę zawsze przegrywają 🙂
Ponieważ Nowy Rok zawsze niesie za sobą jakieś zmiany, pomyślałem sobie, że poproszę Was, moich czytelników, o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże mi w utrzymaniu/wskazaniu właściwego kierunku rozwoju bloga. Pisząc go chcę się nadal skupiać na praktycznych aspektach związanych z podnoszeniem widoczności strony w SERPach, nie koncentrując się w ogóle na technikach black hat SEO, które uważam za dobre do zabawy – ale zupełnie nieprzydatne w prowadzeniu działalności biznesowej – ze względu na krótkotrwałe efekty, jakie pociągają za sobą i brak, o czym się zapomina bardzo często, budowania reputacji w oczach „Wielkiego Brata” 🙂
Przygotowałem krótką ankietę, składającą się z 10 pytań. Jeżeli chcesz podzielić się swoimi uwagami, do których nie potrafisz dopasować żadnej odpowiedzi – skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy i napisz, jakie są Twoje oczekiwania odnośnie mojego bloga.
W kilku słowach przybliżę odpowiedzi – zakres tematyczny, który kryje się pod nimi:
- moje przemyślenia – tematy związane z SEO i nie tylko; dotyczące reklamy w Internecie – SEM, tworzenie stron, ciekawe skrypty sklepowe itp. itd.
- Wytyczne Google – niby temat znany, ale patrząc się na ilość pytań, jakie codziennie są zadawane na Forum Pomocy Google dla Webmasterów widzę, że temat nadal jest aktualny.
- błędy webmasterów – znamy Wytyczne, wiemy, co lubią internauci – a i tak robimy, bardzo często, te same błędy. Będę je przybliżał i sugerował sposoby na ich unikanie/prostowanie.
- podstawy SEO – od czego zacząć swoją „przygodę z Google” – jak nie wpaść od razu w filtr 🙂
- etyka a SEO – temat dosyć mało popularny w Polsce, opublikowałem już kilka tematów z tej dziedziny (znajdziesz je w tagu etyka). Patrząc się na sposób traktowania Klientów przez (często także i te największe, najbardziej znane) firmy SEO chyba czas w końcu wprowadzić jakieś standardy. Branża powoli dorośleje …
- optymalizacja stron – na co zwracać uwagę, jakie działania wdrażać, aby strony były bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania.
- narzędzia SEO – nie będę testował każdego narzędzia dostępnego na rynku. Jednak od czasu do czasu postaram się przybliżyć rozwiązania, na które warto zwrócić swoją uwagę.
- dla Klientów firm SEO – co każdy Klient myślący o pozycjonowaniu powinien wiedzieć. Od wyboru agencji po sprawdzanie jej pracy, umowę itp.
- ciekawostki/tips’y – chyba jasne? 🙂
- wtyczki SEO do WP – wtyczek do WordPressa jest tysiące, znaleźć te dobre, które sprawią, że Twój blog będzie np. bardzo dobrze zaindeksowany – już jest trudniej. Sporo czasu spędziłem wybierając wtyczki, podzielę się swoją wiedzą w tym zakresie.
Dziękuję wszystkim za to, że jesteście aktywni, komentując wpisy oraz poprzez kontakt ze mną wskazując ciekawe rozwiązania i sugerując tematy/kwestie do poruszenia na blogu.
Sebastian