Kolejna z książek Bryan’a Tracy to porcja 21 wskazówek marketingowych, które możesz (a właściwie powinieneś) wdrożyć w swojej firmie od zaraz.
Dzięki nim dowiesz się m.in.:
- jak budować bazę klientów
- w jaki sposób wyróżnić się na rynku
- czy jak odpowiadać na podstawowe problemy emocjonalne kupujących.
48% niepowodzeń w biznesie można przypisać stagnacji lub niewydolności w sferze marketingu i sprzedaży.
Spory procent, prawda?
Marketing to dzisiaj podstawowy filar działalności każdej firmy – i zajmują się nim (powinni się nim zajmować) nie tylko pracownicy działu marketingu, ale każdy, kto jest zatrudniony w danej firmie.
Sukces przedsiębiorcy w znacznym stopniu zależy od tego, jak bardzo potrafi oddziaływać na rzeczywiste, a nie wyimaginowane, pragnienia klientów. A także, czy potem potrafi je zaspokajać.
Dlaczego jest to takie ważne?
Wielu osobom wydaje się, że w biznesie chodzi o zysk.
Jednak według Petera Druckera podstawowym celem, jaki powinien przyświecać prowadzeniu biznesu, jest „stworzenie i utrzymanie klienta”. Wszelkie działania wyróżniających się na rynku firm są skoncentrowane na pozyskiwaniu i zatrzymywaniu klientów. Firmy te wiedzą, że o ile koszty związane z pozyskiwaniem klientów są początkowo bardzo wysokie, to jednak później koszty utrzymania klientów są już znacznie niższe. A to oznacza, że jeżeli firma będzie potrafiła zapewnić taką jakość obsługi klientów, że ich rotacja będzie bardzo niska, to osiągnie ona sukces finansowy – nie będzie musiała wydawać coraz więcej na pozyskiwanie (ciągłe) nowych klientów.
A jest o co walczyć. Koszt utrzymania klienta stanowi około jednej dziesiątej kosztów pozyskania nowego. I dlatego najbardziej dochodowe firmy cechuje niska rotacja klientów.
Jeżeli chcesz, aby Twoja firma się do nich zaliczała, koniecznie przeczytaj „Marketing”.
A później pozostanie Ci tylko wdrożyć w praktyce wiedzę, jaką dzięki niej pozyskasz.
Powodzenia!