Search Console – Film jest poza widocznym obszarem

Coraz częściej na stronach dodajemy odnośniki do filmów, najczęściej zlokalizowanych na YouTube. Jest to najlepsze podejście, ponieważ hostowanie filmów na własnym serwerze wpływa negatywnie na szybkosć działania strony (poza tym YT jest bezpłatny, więc dlaczego nie korzystać?).

Zdarza się, że Search Console poinformuje nas o pewnych problemach, np. o tym, że film znajduje się poza widocznym obszarem.

Co to oznacza?

Jak przeczytamy w dokumentacji Google

Aby film został uwzględniony w indeksowaniu, podczas wczytywania strony musi znajdować się w widocznym obszarze. Przenieś film, tak aby cały znajdował się w renderowanym obszarze strony i był widoczny po jej wczytaniu.

Informację o tym, z jakimi filmami jest problem, znajdziemy w odpowiedniej sekcji w Search Console

gdzie po wejściu zobaczymy stosowny komunikat

Pod komunikatem znajduje się lista adresów url, na których znajdują się problematyczne filmy.

Dostaniemy też stosowne powiadomienie na emaila, pod którym mamy podpiętą usługę, z kodem Message type [WNC-20237597], które poinformuje nas o wystąpieniu zdarzenia:

Jak rozwiązać kwestię?

Należy wykonać test adresu URL wersji opublikowanej, aby sprawdzić zrzut ekranu i zobaczyć, jak Google widzi stronę.

Po sprawdzeniu wyrenderowanej strony uzyskamy potwierdzenie, że film nie jest widoczny na ekranie.

Jeżeli film znajduje się tam, gdzie powinien, to zignorujmy ten komunikat – zwłaszcza, jak to nie jest nasz film, tylko mamy na stronie np. film z Youtube, który ma wzbogacać zawartość strony i nie zależy nam w związku z tym na tym, aby został on zaindeksowany.

Jeżeli jednak będzie nam zależało na tym, aby film został zaindeksowany (bo jest np. naszego autorstwa), to nie pozostanie nam nic innego niż poprawienie przez webmastera strony. Oczywiście to też sprawi, że Search Console zniknie alert.

Konkluzja

Komunikat z Search Console „Film jest poza widocznym obszarem” to jeden z tych alertów, który ma za zadanie zwrócić uwagę na MOŻLIWOŚĆ wystąpienia sytuacji, w której jako właściciel strony nie zwróciliśmy na coś uwagi.

To pokazuje, że do alertów należy podchodzić chłodno, ponieważ nie każdy z nich oznacza, że z naszą stroną jest coś nie tak.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *