Dlaczego warto promować swoją markę jednocześnie w Adwords i w SERPach

Bardzo często właściciele firm na pytanie, czy promują swoją firmę pod jej marką w linkach sponsorowanych odpowiadają „Ale po co? Jestem w TOP1 na nazwę firmy – nie widzę sensu, aby wydawać dodatkowe środki na linki sponsorowane”. Czy aby na pewno? Osoby siedzące mocno w branży SEM wskażą co najmniej kilka powodów, dla których warto chociażby rozważyć przeprowadzenie kampanii Adwords pod nazwę firmy.

1) Połączenie reklamy płatnej i wyników organicznych wzmacnia wizerunek marki. Klient widzi nas „i tu (wyniki organiczne) i tu (wyniki płatne)” – wyróżnia to naszą firmę spośród tych, które są „albo tu, albo tu”.

2) Sprawdzenie postrzegania naszej marki – chociażby w konteście błędów popełnianych w identyfikacji nazwy naszej firmy. Taka kampania Adwords pomoże umocnić/wzmocnić wizerunek firmy w oczach Klientów. Wiedząc, że Klienci np. mylą nas z inną firmą będzie można, poprzez odpowiednie modyfikacje na stronie firmowej, edukować Klientów pod kątem właściwego postrzegania przez nich naszej firmy.

3) Za pomocą linków sponsorowanych można sprawdzić w bardzo prosty sposób reakcję ludzi na reklamę – co z kolei można później wykorzystać w działaniach SEO. Dobra konwersja na danej grupie reklam może być świetną wskazówką pod lepszą optymalizację serwisu z punktu widzenia pożądanego zachowania ze strony osób, które go odwiedzają (konwersja). Pamiętajmy, że w Adwords wyniki mamy niejako od razu – zmiana reklamy powoduje jej (niejako) błyskawiczną zmianę – w SEO nie ma tak łatwo.

4) Jeżeli mamy dobrze rozpoznawalną markę, ale jej nie zastrzegliśmy w Urzędzie Patentowym, brak reklamowania się pod nią będzie skutkować tym, że konkurencja będzie „żerować” na naszej reputacji. Nie widzę sensu, aby tak się działo. Najlepiej oczywiście zastrzec sobie nazwę w UP 🙂

Na pewno można jeszcze wymienić inne czynniki. Te są główne, warto o nich pamiętać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *