Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Pingwin 3.0 nadchodzi – będzie trzęsienie SERPów?

Mamy ciszę przed burzą – od niedawna co chwilę czytałem/słyszałem „jakie to SERPy są beznadziejne, co to Google pokazuje w TOPach” – doświadczenie pokazuje, że dzieje się to z reguły w sytuacjach, kiedy na coś się zanosi. Miałem rację Dwa dni temu na łamach SearchEngineLand podczas relacji z Search Marketing Expo East potwierdził to Garry Illyes, piastujący stanowisko inżyniera w dziale odpowiedzialnym za utrzymanie jakości wyników wyszukiwania (po angielsku Search Engine Engineer). , który zapowiedział […]

Czy po częściowym zdjęciu filtra strona może wrócić w TOPy? Case study

Kilka dni temu w artykule odnośnie jednej z „SEO bajek” napisałem dlaczego po zdjęciu filtra pozycje strony w SERPach nie zawsze muszą podnieść się w stosunku do wartości sprzed nałożenia filtra. Jest to logiczne – jeżeli młody serwis posiadał przed nałożeniem filtra tylko(lub gros) nienaturalne linki to gdy do zdjęcia filtra należało takie linki w większości usunąć/zrzec się przez disavow tool. Sytuacja taka jak przedstawiona wyżej to jednak niezmiernie rzadki […]

Dlaczego po zdjęciu ręcznego filtra pozycje często „nie wracają”?

Coraz częściej spotykam się ze stwierdzeniem, że po wyjściu z filtra ręcznego pozycje strony „nie wracają” – tzn. witryna wyświetla się na niższych pozycjach w SERPach. Skąd takie wątpliwości skoro ów proces jest … w pełni logiczny? No cóż – mamy do czynienia z tzw. „SEO-bajkami”, w których kreowaniu pierwsze skrzypce grają osoby z … branży SEO. Faktem jest, że w opowiadaniu SEO-bajek brylują osoby, które oferują webmasterom do promocji ich stron rozwiązania, […]

SEO Odkurzacz – analiza przyrostowa oraz porównywanie projektów

O SEO Odkurzaczu napisałem już kilka wpisów, ale nie bez powodu – uważam, że to obecnie najlepszy soft do analizy linków przychodzących. Mnogość funkcji, które oferuje dla osób zajmujących się analizą linków prowadzących do ich strony,  sprawia, że nie tylko agencja SEO, ale i zwykła osoba będzie potrafiła się w nim odnaleźć i wykorzystać go zgodnie ze swoimi potrzebami. Doszlifowania wymaga jeszcze w pewnym stopniu obsługa programu przez osoby nie będące z SEO „za Pan brat” plus […]

Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie?

Z umowami na pozycjonowanie stron bywa różnie – zdarza się, że są podpisywane w sytuacji, gdy nie powinny być podpisane, ponieważ strona już znajduje się na określonych pozycjach w Google, co sprawia, że Klient płaci za coś, do czego firma pozycjonująca nie przyczyniła się w żadnym stopniu. Zdarza się też, i to znacznie częściej, że Klient nie wie, co jest robione przy jego stronie, a wszelkie próby zdobycia informacji od firmy kończą się stwierdzeniem: „Nie możemy powiedzieć, to nasze […]

E-weblink zamraża statystyki. Po raz kolejny. Google znowu celnie dotknęło system?

Wczoraj poszła kolejna fala ręcznych filtrów od Google na strony, które używają do promocji nienaturalnych linków. Po pewnym czasie zaczęły pojawiać się informacje o banowaniu stron zapleczowych emitujących linki z polskich SWLi. A dzisiaj  na Forum PiO poświęconego temu systemowi wymiany linków twórca e-weblinka napisał krótko „No dobra Panowie, zegary zostały zatrzymane na okres 14 dni.” O co chodzi? W wyniku wczorajszej fali filtrów e-weblink, jeden z polskich systemów […]

Fala powiadomień o filtrach za linki – powtórka 3 lipca 2013 roku?

Wczoraj na blogu Google Karolina Kruszyńska napisała wpis zawierający przydatne informacje dla osób, które piszą prośby o ponowne rozpatrzenie dla witryn ukaranych za łamanie Wskazówek Google dla Webmasterów. Po przeczytaniu wpisu, który zwracał uwagę na konieczność podjęcia określonych działań w przypadku, gdy nasza domena otrzyma filtr, pomyślałem sobie: „Czyżby ten wpis był napisany pod coś, co będzie miało niedługo miejsce, jak to już w przeszłości bywało?”. Nie znalazłem […]

Jak można tak zniszczyć profil linków przychodzących …

Rozmawiałem w tygodniu z osobą, która od jakiegoś czasu pozycjonuje stronę. Powinienem powiedzieć – pozycjonuje już stronę pod trzecim adresem – obie poprzednie domeny dostały filtry od Google. Firmy SEO (za pierwszą domenę odpowiadała jedna, za drugą – obecna firma) powiedziały właścicielce, że … domena jest nie do uratowania – i zaleciły kupno nowej domeny, co też nastąpiło. Zainteresowała mnie ta sytuacja. Analizuję właśnie linki przychodzące do pierwszej domeny i jak […]

Dlaczego dla najtrudniejszych fraz w topach w Google są strony z tysiącami spamowych linków?

W dzisiejszym wpisie chciałbym krótko odpowiedzieć na pytanie, jakie zadano mi pod koniec zeszłego tygodnia – pytanie, które umieściłem w tytule wpisu, a które brzmi „Dlaczego dla najtrudniejszych fraz w topach w Google są strony z tysiącami spamowych linków?„ Odpowiadając na tak postawione pytanie należy zwrócić uwagę na dwie bardzo istotne kwestie, po zrozumieniu których odpowiedź powinna być zrozumiała dla każdego. Po pierwsze – na pozycje w Google wpływają nie tylko linki. Podejście Google do wyników […]

Już niedługo dokładniejsze informacje o przewinieniach w odpowiedziach na prośby o ponowne rozpatrzenia

Jak przeczytałem właśnie Google pracuje nad tym, aby przy odrzucaniu prośby o ponowne rozpatrzenie osoba z SQT, która się tym zajmuje, mogła poinformować webmastera dokładniej o rodzaju przewinienia. Zatem już niedługo odpowiadając na nasz wniosek Guglarz będzie mógł wpisać w nowym polu dodatkowe informacje, które – zdaniem Matta – powinny pomóc nam w uzyskaniu pozytywnej prośby na nasze RR when a Google search quality representation […]

Strony mające wpisy w katalogu na skrypcie Sinooke już są karane przez Google

Nie wiem, po co powstają nowe skrypty pod seokatalogi, skoro od dawna wiadomo, że są na cenzurowanym u Google? Ktoś powie, że pod np. systemy wymiany linków – ok, jak ktoś chce się tak bawić i tracić czas, to jego sprawa, ale … dlaczego wrzuca tam strony Klientów. Z jednej strony firmy SEO powinny wiedzieć, że jest to bez sensu. Z drugiej jednak strony nawet i duże firmy popełniają nadal wiele szkolnych błędów – o czym pisałem nie tak dawno […]

Mało treści – nowe powiadomienie od Google w Działaniach ręcznych

Mam jedną domenę w analizie, do której prowadziło bardzo dużo linków nienaturalnych. Podjęto szereg działań mających na celu wyciągnięcie strony z filtra – analiza dotychczasowych działań, a następnie usunięcie tego, co było możliwe, dodając pozostałe nienaturalne linki do disavow toola. Wczoraj dostałem informację od Google, która jest „światełkiem w tunelu” – która wskazuje na to, że problem filtra jest na dobrej drodze do tego, aby zostać rozwiązanym, tyle, że … wskazano jako […]